torsdag 25. august 2011

Pacman-lue

Her går det i luer for tiden. Kan jo ikke få nok før sesongene begynner ser det ut til, thi-hi! Her har jeg strikket en pacman-lue som jeg fant oppskrift på hos Majas hobbykrok!

Jeg har fulgt oppskriften til punkt og prikke med unntak av at jeg kun har benyttet str 4 mm på pinnene. Samme antall m er lagt opp som oppskriften sier, men i stedet for at luen passer til en mann passer denne helt utmerket til min 4-åring, hihi! Det går helt fint!

Garn: Drops Nepal
Pinner: 4 mm
3 farger: Svart, koksgrå og lys grå
Oppskriften finner du altså her

Det var veldig lett å strikke etter denne oppskriften, alt stemte på en prikk. Sånt liker jeg som ikke er noe mester i det her! ;)
Kjempegøy å være "luemodell"
- har nemlig ikke lov til å smile, haha!
Trikset virker hver gang, smiiil xD
Pacman-lue passer fint til de som liker å spille litt tenker jeg! ;)

Da stikker jeg avgårde for å være litt sosial med jobben.
Ha en fin torsdag! :D

1 kommentar:

Anita sa...

Kjempestilig den der!!! Dreiv seinest i dag å lurte på om ikkje eg må strikke en slik.... Mariann laget til gutta sine i vinter, kule farger og en av de var i "sagge" utgave! Morsomme! Heldige de sjarmtrolla dine som har en så flink mamma med strikkepinnene!! Masse kult her med deg (liker de Goomba luene dine også!!!)
Ha en fin helg :) Klem ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...