fredag 9. september 2011

Bjørneparken på Flå

En av kosebamsene på Flå :)


Det har vært snakket litt om bjørn som er observert her på disse trakter den siste tiden. 
Kom til å tenke på besøket vårt i Bjørneparken på Flå, nærmere bestemt den 4. august '11. 
Vi stoppet der på veg hjem fra ferie og storkoste oss i mange timer. 
Det var mye mer enn bare bjørner der, kjempeflott park! :)

Det var samboer'n og meg samt de to yngste som endelig tok oss tid til å stoppe. 
Har vel sagt hvert år at der kunne jeg tenkt å ta en tur, men det ble liksom aldri til det før nå.
 Kan anbefales for både store & små.


Se så fin den er, he-he.. Herlig å se på dem der de stabbet rundt og knasket på epler. 
Det var så herlig "skinn" i pelsen og de laget bare "koselyder" innimellom. 
Vi var der under fòringen og så at de fikk blant annet epler og gulrøtter i massevis. 
Dyrepasser'n kastet en del uti vannet også slik at vi fikk se hvordan de tok seg en dukkert, fanget mat og spiste. 
Ganske så elegant der de knasket eplet, la deler på labben og spiste :D


Det var ikke bare bjørner der, men både gaupene, ulvene og revene gjorde det mest fornuftige denne varme sommerdagen.. 
De gjemte seg i skyggen inne blant busker og trær, så vi så ikke snurten av dem dessverre. 
Gledet meg til å se også disse flotte rovdyrene som finnes i Norge, men det lot seg ikke gjøre under dette besøket. 
Neste gang...


Det var stas med skogens konge, elgen! Her er mindre eksemplar av arten, he-he :)
Jr er også 4 år, men jeg ser han henger etter på høyden :P


Stor stas å få mate de flotte, store dyrene med gulrøtter


Geiter, sauer, kaniner, fugler og mer holdt til rundt omkring i parken


Det var mye å se og gjøre både i naturløypa/lekeområdet og deilige små kiosker som fristet med go'saker. 
Souvenirsjappa var rådyr, men sånn er det vel på disse stedene :P

Det har vært ei hektisk uke med en del avtaler og foreldremøter, så bloggingen har roet seg litt. 
Jeg hadde et møte på jobben min også etter gammelt og nå har vel kanskje panikken tatt meg litt. 
Det nærmer seg jobbstart igjen og de siste ukene kommer til å gå raskt unna. 
Nå har jeg masse på "to-do lista" mi fremover, huff! :D 
Det er så mye jeg burde ha gjort eller skulle ha gjort - og som jeg virkelig har lyst til, he-he.. 
Får se hva jeg rekker, men det som er sikkert er at tiden skal virkelig nytes!!

God helg! :D

2 kommentarer:

Fjällripan sa...

Så fina bilder du fick från djurparken. Vi har också en del björn i skogen, skulle vara kul att få se en någon gång...på behörigt avstånd förståss :)

Trevlig helg!

Elisabeth sa...

Her var det mange nye innlegg siden sist. Mange fine bilder. Spennende med bjørner, men håper jeg slipper å møte noen av de. Jeg har alltid hatt skikkelig angst/panikk for bjørner (mareritt osv), så jeg kommer nok ikke til å oppsøke de i parker heller.

Ha en fin søndag

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...