mandag 19. september 2011

Semifinale NM G16: Rosenborg - Florø SK

Florø SK G16


Fredag kveld dro samboer'n & jeg med supporterbussen fra Florø til Trondheim for å se storkamp. 
Det var semifinale i NM G16 mellom Rosenborg og Florø SK på Lerkendal kunstgressbane 
lørdag 17. september '11 kl 15:00. 

Vi møtte mannsterke opp fra byen i vest både via fly, personbil og ikke minst supporterbussen. 
Jeg har sønnen min Patrick på laget, så det var aldri tvil om at vi skulle være med på opplevelsen. 
Jeg må si jeg ble imponert over andre som ikke har egne med, men som følger laget og ville være med og heie. 
Kjempestas - skikkelige sporty fans! :D


Vi ankom Trondheim i 8-tiden. 
Jeg og flere med meg av oss "eldre" inntok baksetene og så frem til en behagelig tur oppover i bussen. 
Det tok ikke lang tid før jeg husket hvorfor jeg aldri kunne sitte bak.. Bilsyke de luxe... 
Pinlig berørt tuslet jeg frem til et ledig dobbeltsete rimelig langt fremme og lå i dårlig forfatning resten av turen.. 
Dårlig start for min del - og selvfølgelig den eneste som hadde ropt på elgen oppover, hihaaaa... :P 
For å si det sånn... strikketøyet som jeg hadde planer om å kose meg med på bussen ble ikke rørt under hele turen, hehe... :/


Formen steg betraktelig etter en nydelig lunsj på Rica Augustin hotell sammen med gjengen. 
Sola strålte og vi inntok Trondheim by på shopping og avslapping. Herlig! 
Det var mitt fjerde besøk i by'n, men første gang jeg hadde tid til å se meg om i sentrum. 
De andre gangene var det kun jobbrelatert og klokka styrte hele opplegget fra ankomst til avgang dessverre.


Kl 13.30 satte vi kursen mot kunstgressbana på Lerkendal og så guttene våre slappe av og lade opp til storkampen. 
Jeg glemte å ta bilder helt til vi kom dit, så beklager - ingen bilder fra selve Trondheim :O


Jeg er selvfølgelig inhabil, men kampen endte 1-0 og Florø SK røk ut av NM. 
Det var 0-0 etter full tid, men trønderne fikk et mål i første ekstraomgang.. og slik ble det dessverre. 

Florø SK styrte hele første omgang og det meste av resten av kampen, men de fikk ikke uttelling på forsøkene sine. 
Ikke uten grunn at keeperen til Rosenborg ble kåret til kampens beste spiller... 
Florø SK gjorde en hederlig innsats og det er bare fantastisk hvor bra de har gjort det. 
Likevel litt bittert å ryke ut når det var de som burde vunnet, men sånn er nå en gang fotballen da...  
Dette eventyret er nå over, men vi er uansett like kjempestolte av guttene våre! ;)


Jeg har lagt ut alle bildene fra turen i mitt facebook-album som du kan se her
Informasjon om selve kampen finner du på lokalavisa Firdaposten sine nettsider her 
og på Rosenborg sine nettsider her
Fotografen Cecilia Molander sine supre bilder kan du se her.  


PS - jada, på turen hjem igjen satt vi på seter langt fremme i bussen og det gikk så fint så. 
Vi ankom hjemmet i 06-tiden søndag morgen og gikk i koma i mange timer... ZZzzzz... 
Følte meg i bakrus hele søndagen selv om vi ikke hadde drukket noe, thi-hi!

1 kommentar:

Anne sa...

Ohoiii du har nesten vært i nabolaget mitt du jo :-) Lerkendal liksom nesten like så kjent det som Nidarosdomen så dette var sikkert en enorm opplevelse, ikke minst for de som hadde fotballsko på kanskje :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...