lørdag 8. oktober 2011

Barnelue med blomst

Carmen Amelia med nye lua si ♥

Jeg strikket ei lue til vesla med litt restegarn fra kurven. Jeg fant frem litt hvitt og en liten dæsj med lys rosa i garnet Drops Merino Extra Fine og det holdt akkurat, weee! :) Syns det ble ei passe sukkersøt lue til snuppa mi.
Lua ble strikket på pinner nr 5 og blomsten ble heklet med krok nr 4.
Jeg sydde på en enslig knapp som jeg fant i "roteposen" også :P
Jeg la opp 80 m og strikket vrangbord 2 r, 2 vr til ønsket lengde. Deretter økte jeg med 10 masker og strikket mønster *3 r, 2 vr*. Jeg forskjøv mønsteret med 1 m til v på hver omgang.

Da det nærmet seg slutten på garnet og passelig lengde felte jeg slik:

1. omgang: Rettstrikk
2. omgang: Strikk *2 r vridd sammen, 2 r sammen*
3. omgang: Rettstrikk
Videre - strikk 2 og 2 m sammen til det gjenstår totalt 8 m, dra tråden gjennom alle

Dermed skal toppen på lua se slik ut:
Rask og enkel lue. Blir kanskje flere av denne sorten, thi-hi!

Her er det SOLSKINN i dag, ut og nyte igjen! :)
Ha en herlig lørdag!

4 kommentarer:

Myrte ♥ sa...

For en skjønn lue, og søt jente =)

Stinemorღ sa...

Så søt lue!
Lille Carmen er sukkersøt ♥

klem♥

G-Anette sa...

Kjempesøt lue på skjønn modell! :) Og tusen takk for at du deler mønster, skal ikke se bort fra at jeg prøver meg på denne :)

Ha en fin søndag

Klem

Anonym sa...

Nydeleg!! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...