fredag 7. oktober 2011

Vål'enga-sokker til min bror

Da fikk jeg endelig strikket et par Vålerenga-sokker til min bror Per Tore også. De ble lovet tidlig i vår, men med nytt hus, baby og "1000" tanker og idèer på hobbyfronten ble de ikke prioritert der og da. De ble likevel ikke glemt, så denne uken fant jeg frem garnet og fikk lettet min dårlige samvittighet, hihi!

Det første paret Vål'enga-sokker ble strikket til min sønn Patrick, se her. Min niese Mathilde ville absolutt ha slike også, så en annen versjon ble strikket til henne, se her.

Nå er det altså laget en tredje versjon til min bror. Han ville ha flere logoer rundt omkring, så jeg håper at de passer og at han blir fornøyd med mønsteret. Det ble nemlig til undervegs mens jeg strikket. Ingen plan på forhånd altså bortsett fra selve VIF-logoen. Jeg begynte på første sokken mens jeg & samboer'n så på film i ei mørk tv-stue, he-he. Måtte rekke opp en del av arbeidet to ganger fordi jeg tydeligvis ikke fulgte med på arbeidet undervegs. Tror sokkene ble bra til slutt. Burde vel ha dampet dem før jeg tok bilder, men latskapen lenge leve! :P
...Vål'enga-sokkene sett fra den ene siden...
..og så fra den andre siden. Ganske ulikt :)
Ca str 42 håper jeg ;)
Oppskrift på sokker og hælfelling kan du sjekke her.
Garn: Dale Freestyle
(ca 3 nøster blå, 1 hvitt, 1 rødt)
Pinner: 4
60 masker à 15 pr pinne

Bare så det er sagt - jeg er altså Brann-fan, så det er ganske uhyrlig å strikke slike sokker. Hva gjør man ikke for familien, thi-hi! :P Et nytt prosjekt er på pinnene og go'stolen venter.

Kos deg i ruskeværet! :D

1 kommentar:

Fjällripan sa...

Så duktig du är, de blev ju jättefina! Jag skulle också vilja kunna sticka sockar :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...