tirsdag 1. november 2011

Fuktig trilletur


Selv om det er grått og vått ute i plaskregnet, så gjør det godt å komme seg ut på tur likevel. 
Hinderet er vel helst når man koser seg innendørs og hører på uværet ute. 
Når du først får kledd deg og komt deg ut, så er det herlig likevel! :)

Nå som jeg er i jobb igjen kjenner jeg at jeg blir sånn passe rastløs. 
Med en stillesittende kontorjobb blir det ikke mye bevegelse, heller mye god mat, thi-hi. 
Det er derfor helt greitt å ta seg en trilletur med vesla etter middagen!


I grått og tungt regnvær syns jeg at det er vanskelig å ta skarpe bilder ved bruk av manuelle innstillinger på kameraet. 
Det hjelper ikke på med mye vind slik at motivene er i bevegelse heller. 
Øvelse gjør imidlertid mester *hø-hø*, så jeg øver meg på ulik lyssetting og tester lukker, blender, ISO og sånt. 

Jeg burde vel kanskje hatt med stativ, men det bruker jeg ikke. 
Gidder ikke ta sånt med på trilletur heller forresten. 
Kombinasjonen trilletur og foto er kjekt i seg selv, så behøver ikke gjøre annet enn å prøve og feile og ha det litt artig undervegs.

Bildene er tatt ved stien langs Litlevatnet (til venstre) og ved Storevatnet (til høyre). 
Gøy å teste ut kameraet iallfall :)


Langs Storevatnet


Tok løypa rundt Storåsen, Litlevatnet, Storevatnet og hjem.


Nyt tirsdagskvelden! ;)

1 kommentar:

Elisabeth sa...

Åhh, skulle tatt meg sammen og lært meg med de manuelle innstillingene på kameraet jeg også, men....

Her kommer et bloggtips til deg som har strikkedilla på luer. Bare litt inspirasjon :)

http://tessiogmax.blogg.no/1289763294_14nov2010.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...