lørdag 3. mars 2012

Pulsvarmere m/hodeskalle

Pulsvanter med hodeskallemotiv

Jeg kom over noen sokker med hodeskallemotiv for en tid tilbake. I går var Kevin ute dagen lang, men ville ikke ha hansker eller votter på. Jeg fant ut at jeg skulle lage ham et par pulsvarmere.. For å gjøre de skumle og godkjente tenkte jeg på hodeskallemotivet. Fortsatt inspirert av pirat-motiv altså :D
Jeg så på noen motiv og skrev ned denne varianten ut i fra et bilde. Dessverre vet jeg ikke hvem "eier" er. Dersom noen kjenner det igjen er det fint om jeg får beskjed, så skal jeg linke til rette opphav! :)

Jeg kikket på noen genseroppskrifter for å finne ut ca opplegg for pulsvarmerne. Her er hva jeg gjorde og de passer utmerket for en 5-åring.

Garn: Nepal, svart og hvitt
Pinner: ca 4 mm
Legg opp 27 m og strikk frem og tilbake

Strikk 10 omganger med *2 r, 2 vr*. Strikk deretter 3 omg rettstrikk før du starter på mønsteret. Jeg får 7 masker på hver side av mønsteret som går over 13 masker. Avslutt som du startet - 3 omganger med rettstrikk, deretter 10 omganger med *2 r, 2 vr*. Fell av og sy sammen!
Den til høyre ble strikket tidlig på kveld og ble tatt i bruk umiddelbart. Den andre ble etterlyst, så senere på kvelden strikket jeg den ferdig også. Veldig raskt prosjekt og supert til restegarn ;)

Da er det vel på tide å starte på pynting av kake m.m. i hjemmet her. Kevin får besøk av 15 (!) små pirater i dag, så det blir nok livlig her noen timer. Ingen har meldt avbud eller er blitt syke, så alle kommer. Vi voksne har funnet frem sjørøverhabitten også og er klare, thi-hi! :)

Ha en herlig lørdag!

3 kommentarer:

Anita sa...

Kjempestilige!!! Ja, det gjelder å være litt lur når man skal lokke disse små....Og det klarte du jo med glans! Kan jammen være en kamp å å fornuften til å seire av og til :) Kos dere i sjørøvermodus! Ser for meg at det blir knall!
Klem ;)

Randis side sa...

Så stilige! Og så flott at gutten ville ta de på seg, når ingen andre "dugde" ;) Ha ei flott uke! Klem

Unknown sa...

Jeg har laget slike, men jeg tror jeg hentet selve mønstret på Ravelry. Ikke pulsvarmer oppskriften, den tok jeg på feelingen. Men du behøver ikke linke til meg for jeg er ikke opphavskvinnen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...