lørdag 22. desember 2012

Tovet sitteunderlag

Nålefiltede ♡+♡

Det er to dager til jul og jeg er helt ferdig med alle gaver. Wee! Må være rekord, puh. Faktisk er de alle levert ut også, herlig følelse. Jeg hadde en plan om å lage mange hjemmelagede gaver i år. Den planen røk imidlertid fort. De siste ukene har flydd avgårde og jeg har ikke hatt sjanse til å lage halvparten av det jeg hadde notert meg. Jaja, neste år skal det bli bedre... kanskje, thi-hi! : )

To sitteunderlag til et kjærestepar... + noe å ha opp i kaffikoppen, knis! ;)

Oppskrift: bloggen bymamla
Garn: Dobbel tråd Safir fra SparKjøp
Pinner: 9 mm

Det er fort gjort. Legg opp 60 masker og strikk frem og tilbake. Fell av ihht oppskrift for hull til håndtak på toppen. Om du vil, kan du nålefilte med noe sportsgarn etter toving. Det er en fin og personlig touch! :)

Jeg strikket og tovet tre sitteunderlag og laget det samme motivet på alle sammen. Helt til min kjære samboer ønsket navnet på mottaker av det ene... Det er første gang jeg nålefilter og hjertene gikk fint, men navnet... Sier til meg selv at det er type "barneskrift", fnis... Hun er bare 1 år, så da... Det skal stå Maja altså! ;)
3 varmende sitteunderlag som havner under årets juletre ✭
Lover ikke mange innlegg disse dagene, ser det røyner på med tid og energi. Skal rett og slett bare bake og gjøre koseting frem til julaften. Herlig! Skal jobbe i romjulen, men det går helt fint.
En favoritt "julesang" fra meg til deg, thihi! ;) 


Nyt juleferien alle sammen! :)
Juleklem fra meg

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...