mandag 1. april 2013

Mariussokker til svigerinna ☕

Mariussokker til Linda Beate

I går var vi i bursdagskalas hos min bror & svigerinne. 
I gaven fra oss var det blant annet et par sokker med Marius-mønster. 
Jeg var så heldig å få boka "Marius strikkebok" av dem til bursdagen min i november, 
så jeg tok hintet, fnis! ^_^



Oppskrift: Mariussokker (modell lav) i størrelse dame
Garn: Sandnes Smart i grå, hvitt og rosa
Pinner: 3,5 mm
Jeg strikket en sokk langfredag kveld og den andre sokken påskeaften kveld foran skjermen med påskekrim :) 
Multitasking, thi-hi! Det ble litt telling med mønsteret innimellom, men det gikk da greit. 
Nydelig mønster og jeg likte fargene selv. 
Har faktisk så mye rester igjen at jeg tror nesten at vesla kan få et tilsvarende par... ! :)


Som nevnt, så strikket jeg denne i størrelse dame. Jeg tror at mottaker bruker 38. 
Syns kanskje at de er små/smale i modellen - ellers strikker jeg stramt kanskje? 
Vurderer å gå opp til pinner 4 mm på evt neste par. Noen som har erfaring med Marius-strikk?



Det er stor fare for at det kan bli flere slike sokker.
Varme, praktiske og fine. Love it! :)

9 kommentarer:

Marianne sa...

De ble virklige fine, flott fargevalg:-) Tenker svigerinnen din ble glad, det er jo så morsomt å få hjemmelagde gaver. Jeg har også den "Mariusboka", foreløpig har jeg kun strikket luer. Ha en fin dag! Klem Marianne

Ufostrikk sa...

Vakre sokker, regner med de blir populære hos mottakeren. :)

Jeg fikk marius-boka til jul, mannen min syns jeg burde utfordre meg selv mer med mønsterstrikk. Har bare strikket en lue så langt.

jeamomentsinlife sa...

Så fine!! :) Nyyydelige farger! :) Heldig svigerinne!

Strikkelene sa...

Heldige svigerinna som får så lekre Mariuslester!

Nydelige påskebilder du har delt - til å bli glad av :)

Ha en strålende 2. påskedag

Klem nordfra

Anita sa...

Sååå fine de ble!
Skal si du er en reser på pinnene! Et par ferdig på to kvelder er da slett ikke mindre enn imponerende!Vi snakker jo faktisk voksenstørrelse her! :)
De ble veldig fine, kjekt å gi, kjekt å få!
Ønsker deg en fin ny uke med blanke ark!
Klem, Anita ;)

Lisbeth sa...

Heldig svigerinne :)

G-Anette sa...

Helt nydelig!! ♥ Ønsker meg slike, må bare mote meg opp til mer møsnterstrikk først ;)

Håper påsken din har vært flott!

Klem

Anne sa...

Nydelige sokker!

Unknown sa...

Hei! Tenkte å strikke et slikt par med sokker, men hvor lang tid vil du beregne til en nybegynner? :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...