lørdag 28. desember 2013

Marius (lave) sokker og trekk til tennbriketter

Marius-trekk til tennbriketter og lave sokker


Planen var flere par med både Marius (lave) sokker, luer, tennbrikettskjulere og annet. Det måtte jeg dessverre gi meg på, men det ble strikket ett par sokker og to stykker tennbrikettskjulere i denne omgang.
Jeg holder meg til favorittfargen min grå som jeg tror falt i smak hos mottakere også... ? ^_^
Sett med matchende sokker og trekk til tennbriketter
Oppskrift: Marius strikkebok
Garn: Rauma PT5 Sport i mellomgrå, lys grå og hvitt
Pinner: 3,5mm
Min frostige søster fikk dette for å holde varmen i stua :)
Lave sokker i ca str 38/39

Mørk grå Marius-trekk til tennbriketter
Den glemte jeg å ta bilder av før den ble gitt bort.
Flaks at mottakeren feiret jul sammen med oss, fnis...
Den ble gitt til min bror & svigerinne.
Oppskrift: Marius strikkebok
Garn: Sandnes Smart i koksgrå, mellomgrå og hvit
Pinner: 3,5mm
Knipset etter oppakning - litt skjev på boksen, rakk ikke å strekke den på plass :)
Marius-trekk til tennbriketter strikket etter oppskriften.
Jeg brukte strikk for å holde det på plass oppe,
men syns ikke løsningen med å brette nederst inn i lokket på undersiden var så smart.
Spesielt ikke med den mørkeste tennbrikettskjuleren som ble strikket i originalgarnet. Det ble altfor tykt til å dytte inn under lokket i bunn på en ok måte.
Mine er i stedet festet med dobbeltsidig teip mot boksen nederst.
I ettertid Googlet jeg nettet og fant at de fleste strikker vrangbord både øverst og nederst for at det skal sitte bedre. Det skal jeg også gjøre heretter.
PS - bokser med tennbriketter kommer i ulike høyder fra ulike leverandører... ^_^
Fin lørdag til deg! :)

2 kommentarer:

Lisbeth sa...

Ser vi liker de samme tingene :)
Dette har jeg også strikket flere av i vinter. Enkle, men fine og gøy å strikke :) Ønsker deg en fin kveld!

Stine sa...

Kjempe flott sett :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...