lørdag 5. april 2014

Aksjon: Sokker som varmer! ♡

Strikk litt omsorg 
Foto: Familien / Dalegarn - Tommy Næss
 
Har du hørt om aksjonen på Facebook som heter
 
Liker du å strikke sokker? Har du mye restegarn?
Kanskje et lager med garn du ikke helt vet hva du skal bruke det til?
Hva med å bli med på litt strikk med mening?
 
Det blir en vinn-vinn uansett.
Man kan strikke sokker til folk som trenger det.
Det spiller ingen rolle hvilken størrelse - alt fra små barn til voksne.
Alle trenger sokker.
Du bestemmer selv hvilke varianter sokker du vil strikke.
Du kan bruke hvilket garn du ønsker - en super måte å få brukt rester på ;)
 
"Strikkeplagg er nyttige fordi man holder seg varm, men det er også dobbelt hyggelig å gi noe som er unikt, og håndlaget og som det er lagt omsorg og tid ned i"
 
 
Aksjonen er et samarbeid mellom ukebladet Familien og Frelsesarmeen.
Leserne oppfordres til å strikke sokker i alle størrelser
og sende inn til grossisten Kuenholdt i Drammen.
 
Sokkene skal siden deles ut til brukere av Frelsesarmeens tiltak over hele landet.
Det er alt fra barn som ikke har noen som kan strikke varme sokker de kan ha i støvlene,
til en som bor på gata eller en eldre mann som fryser i leiligheten sin.
Frelsesarmeen er i kontakt med både barn, voksne og eldre i ulike livssituasjoner.  
 
 
 Bidrag kan sendes inn til og med 15. september.
De som har sendt inn mest, premieres av Familien. 
Redaktør Ingvild Hagen håper på et berg med sokker.
 
Du sender sokkene til følgende adresse:

J.H. Kuenholdt AS
Postboks 2470
3003 Drammen

Merk pakken med «Sokker». Legg ved navn og adresse.
Del gjerne dine bilder og oppskrifter på facebook: sokker som varmer.
De er også på Instagram - bruk #sokkersomvarmer
 

 
Da har jeg akkurat strikket ferdig en lue.
Nå skal jeg finne frem garn til sokker og sette i gang.
Det kan være kjappe prosjekt eller gjøres innimellom andre prosjekt
- like fullt artig og meningsfull strikk som kan glede og varme andre.
 
Bli med du også!! :D

4 kommentarer:

Lisbet sa...

Flotte sokker du har strikket. Fortsatt imponert over alt du får til jeg:-)
Blir 3 glade mottakere her nå.

Tine sa...

For en god idè, og så bra at du deler! Skal sannelig se om jeg får strikket litt sokker og sendt avgårde. Jeg jobber i barnehage og har strikket sokker til barna på avdelingen, men vi begynner å få nok, så dette kan jeg hive meg på :)

❤ Kaia sa...

Fantastisk flott tiltak. Er ikke noe glad i å strikke sokker, men har strikket en del luer....
Sokkene dine var kjempefine..

Klem fra Kaia

Unknown sa...

Kjempefint prosjekt dette her altså!! Dere er snille og gode alle dere som strikker til dette prosjektet og andre prosjekter. Dessverre er det værste jeg strikker sokker :( Sikkert fordi jeg ike er noe flink til det....
Ønsker deg ei fortsatt flott helg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...