søndag 13. april 2014

Bidrag: Sokker som varmer! :)

3 par tjukkelabber til #sokkersomvarmer ;)

 
Jeg blogget om en flott aksjon som heter "Sokker som varmer"
i regi av Frelsesarmeen og ukebladet Familien.
 
Denne uken har jeg strikket tre par sokker for å starte bidraget mitt.
Det er tre par ullsokker til barn av restegarn.
 
Restegarn av Sterk, PT5 og Merino extra fine = 3 par sokker

 
Første par ut...
Tjukkelabba / ullsokker
 
Oppskrift: Egen, barn
Garn: Drops merino extra fine i svart, grå og gul Rauma PT5
Kun rester fra garnlageret
Pinner: 3,5 mm
 
La opp 36 m og strikket striper etter impulsmetoden og mengder garn.
Passer nok til en 3/4 åring.
 
Andre par ut....
Tjukkelabba / ullsokker
 
Oppskrift: Egen, barn
Garn: Du store Alpakka sitt garn Sterk i rosa og hvitt.
Kun rester fra garnlageret.
Pinner: 3,5 mm
 
La opp 48 m og strikket striper etter impulsmetoden og mengder garn.
Passer nok til en 7/8 åring.
 
Tredje par ut....
Tjukkelabba / ullsokker
 
Oppskrift: Egen, barn - lave sokker.
Garn: Du store Alpakka sitt garn Sterk i mariusfarger - blått, rødt og hvitt.
Kun rester fra garnlageret.
Pinner: 3,5 mm
 
La opp 48 m og strikket striper etter impulsmetoden og mengder garn.
Passer nok til en 7/8 åring.
 
 
Det var tre rimelig kjappe prosjekt på kveldene foran TV-skjermen :)
 
Alle bidrag til aksjonen Sokker som varmer skal sendes inn.
Jeg tenkte at jeg kan sende inn tre par til fra "gaveboksen" min også.
Kan alltids supplere den en annen gang ^_^
 
Lommetøfler
 
De tre bidragene fra gaveboksen er som følger:
 
 
Første bidrag til #sokkersomvarmer
 
Bidrag kan sendes inn til og med 15. september.
De som har sendt inn mest, premieres av Familien. 
Redaktør Ingvild Hagen håper på et berg med sokker.
 
Du sender sokkene til følgende adresse:
 
J.H. Kuenholdt AS
Postboks 2470
3003 Drammen
 
Merk pakken med «Sokker». Legg ved navn og adresse.
Del gjerne dine bilder og oppskrifter på facebook: sokker som varmer.
De er også på Instagram som @sokkersomvarmer - bruk #sokkersomvarmer
 
God søndag! :)

6 kommentarer:

Tine sa...

Skal si du er driftig. Jeg strikker jeg og, men kun når jeg hører på lydbok på cd-spilleren i stuen. Ser ikke tv, så jeg får ikke benyttet meg av den muligheten. Flott tiltak er det i alle fall, som jeg ville deltatt på hvis jeg hadde strikket litt oftere :)

Strikkelene sa...

Så flotte lester til et flott prosjekt.

God påske

Klem, Lene Sofie

Siddis back home sa...

Her var det mye flotte sokker til en god sak! Ha en fantastisk påske!

Terese sa...

Kjempefine sokker til en veldig god sak.

Made by KKann sa...

FLOTTE bidrag - så flink du er!!

Så flott at du skrev inn adressen - skal sende inn noen par jeg også - Tusen Takk for info!

Så flotte bilder fra Digreneset!! - Deilig å være uansett vær!

Takk for hilsen i dag - jeg er også på jobb - 2 dager - før Påskeferien fortsetter!

God Påske
KlemAK

Lisbeth sa...

Så flink du er :) Både rask på pinnene og snill og god som tenker på andre. Ønsker deg en super mandag Eli Kristin :)
Klem

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...