torsdag 3. april 2014

Ingen aprilspøk - Brandsøyåsen igjen! :)

Utsikt mot Nordalsfjorden og Brandsøy

Det ble en heftig start på uka.
En kjapp tur på Brandsøyåsen etter jobb både siste dag i mars og første dag i april.
Onsdag var jeg på jobb i Bergen, så da ble det ikke noe tur. 

Jeg gikk samme turen begge dager - kan jo kalle det for "ruta mi" på regnfrie dager.
Opp fra parkeringsplassen i Brandsøy og over Norefjell til varden og så til masta for innskriving i bok.
Returen tar jeg på stien rett frem fra platningen i retning Brandsøy, stien ned gjennom skogen.
Du kommer inn på "hovedstien" lenger nede i løypa.

Flott og alternativ løype det der ;)

Bilde tatt fra stien oppover Norefjell. Nydelig utsikt, ikke sant?
Flott tursti er det også. 
Fortsatt fra Norefjell, komt opp på "flata"

Oppom "Opptur-varden" med fri utsikt over Florø og øyene 


De to bildene av platning er helt oppe på toppen ved masta.
Min retur går nemlig rett frem fra platningen. 
Det er bare å følge stien - og velg å holde deg til venstre der du skulle være i tvil.
Ikke noe problem å følge rette sporet.

Det er mange som ikke tør å gå på ukjente løyper, 
men det er tydelige løyper og vanskelig å gå feil.
Ta med en turvenn om du ikke tar sjansen på å utforske på egenhånd.

Brandsøyåsen har flott turterreng med løyper på kryss og tvers - vel verdt å sjekke ut :)



 Herlig tur etter jobb - restitusjon / rekreasjon 
 
Jeg må få lov til å anbefale en
fantastisk flott turblogg
 
 
Hun hadde dessuten en utrolig flott og sprek mandag
- et fjellraid med 3 utsiktstopper på en dag i Flora kommune!!
Sprek dame - les mer om de turene HER! :)
 
I den bloggen finner du mange innlegg med
turtips, info og magiske bilder fra turer både i
Sogn og Fjordane og i andre deler av landet.
Anbefales :D

 
 
Måtte go'været vare vel og lenge.
Fin torsdag! 

4 kommentarer:

Liv Janne sa...

Får teste ut alternative ruter neste gang eg tar turen :) Sist hadde eg litt dårleg tid for å rekke inn att til Førde til barnehage. Deilig med litt lettare, men samtidig flotte, fjellturar. Gjekk på Hornnesstølen etter jobb i går - det er jo rett opp fjellet frå huset vårt. Og det er ganske bratt - kjente Florøturen frå måndag godt i beina.... mangla litt futt ;). I dag set vi kursen mot helg i Dalsfjorden - planleggingsdag i bhg i morgon. Ha ei god helg!

Siddis back home sa...

Så nydelig! Forstår godt at du liker denne turen!

Tine sa...

Det er så flott å se tørre stier. Tror jeg må ha meg en tur på toppen etter middag jeg og :)

Marco Luijken sa...

Hey Eli Kristin!!
What a fantastic shots you've made of this place. So wonderful and what a great view over the landscapes.

Greetings and have a nice weekend,
Marco

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...