torsdag 17. april 2014

Torvmyra - kortreist turglede! :)

Utelek i skogen på Torvmyra

Jeg prøver å ta de små med på små utflukter for å få ut litt energi,
oppleve nye ting og kose seg utendørs.
Som nevnt før, så "bearbeider" jeg 7-åringen med småturer i nærområdet
for å lokke ham inn på turfronten igjen og skape positive opplevelser rundt
ordet "TUR", det være seg i skog eller på fjell. Planlegger fremover... ;)
Han har fått det for seg at han ikke vil på tur,
så nå er det bare korte utfarter for lek og moro som gjelder.
 
Disse småturene passer supert for meg også. Jeg sliter stadig med prolapsen.
Det betyr blant annet at jeg ikke kan bære eller løfte tungt,
så turene er vel så tilpasset meg selv nå for å unngå slitne barneføtter
på lengre turer. Pr nå klarer jeg ikke å bistå med bæring ^_^
 
Litt bilder fra turen i går.
Vi hadde påskeferie mens pappa'n hadde siste arbeidsdag for påsken.
Lek, moro og kos utendørs i ruskeværet. Just lovin' it! ♡
 
Viktig med litt næring mellom øktene :)
Varm kakao på termos, krem på boks og litt forsmak på påskesnopet.

Kongen på haugen :)

 
 
Man trenger ikke ikke dra langt for å ha det kjekt ute og oppleve nye ting.
I går tok vi turen til Torvmyra i byen her.
Barna lekte vel og lenge på uteområdet til skolen/barnehagen der.
Det er nye apparater og nytt område, det er kjekt å utforske.
Dessuten er det flott utested og mye spennende å finne i skogen også.
Det var to slitne barn som ble med hjem etter noen timer der. Herlig!
 
 
Noen andre som har utfordringer med barn som ikke vil på tur/fjelltur?
 
Det rareste er at min 7-åring vil ikke være med og det er ikke alltid beste stemningen på veg til målet.
Han er likevel den første ut av bilen og stikker av gårde,
storkoser seg og er den siste som vil hjem. Slik er det hver gang.
Det er derfor jeg prøver å vri situasjonen til noe positivt.
Han er kjempesprek og storkoser seg utendørs - det er noe han virkelig trives med.
Akkurat som vesla. Hun sier bare JAAA til turer - enn så lenge iallfall, thihi! ;)
 
 
Nyt påskeferien!


Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...