tirsdag 12. august 2014

Barnehagevotter ☃

Passet perfekt til frøkena mi :)
Det nærmer seg oppstart i både barnehage og skole. Vi har fått første stormen, "Lena".
Hva er mer logisk enn å begynne med strikk av votter, hihi :)
Jeg kjøpte ullgarn på salg i mai på strikkenett.no.
6 av nøstene var tiltenkt votter og lue.
Oppskriften på barnehagevotter har jeg hatt på strikkeplanen siden i vinter.
Og de falt i smak - snuppa ville gjerne bruke de i dag, knis.
Etter litt overtalelse ble vi enige om å spare de til kaldere dager senere i år.
Oppskrift: Barnehagevotter fra bloggen "hjemmelaget"
Garn: 1 1/2 nøste Drops Karisma, farge lavendel #74
Pinner: 2,5mm og 3mm
Størrelse: 3-4 år
Herlig passform. Det blir flere slike par til vesla.
Synd det bare er oppskrift på str 1-2 og 3-4 år.
Kanskje jeg kan klare å mekke opp rett maskeantall til ca str 8-10 år...

Det tok ikke lange tiden å strikke disse.
Jeg strikket en venstre og en høyre vott for sikkerhets skyld.
Det er faktisk ikke nødvendig å tenke på med denne vottefasongen.
De passer uansett hvilken hånd de blir satt på. Perfekt til små barnehender!

Det blir nok ei lue som matcher vottene nå tror jeg.. ;)

Fin tirsdag til deg!

6 kommentarer:

Bundingen sa...

Hei!

Du klarer nok å forstørre dem litt, noen flere masker og noen ekstra omganger gjør susen. Lykke til!
Dette er gode votter for små og litt større hender. Herlig farge på dette paret!

Ha en fin onsdag!

Klem fra Ingunn

Strikkelene sa...

Herlige barnehagevotter i "mine" farver ;) Kan tenke meg disse kommer til å gjøre susen for små hender når det blir kaldt :)

Klem, Lene Sofie

Terese sa...

De ser veldig gode ut, og ser ut til å sitte godt på små hender.

Kirsti sa...

Så fine! Denne oppskriften skal definitivt testes når sønnen min skal i barnehage:)

Lisbeth sa...

De så ut til å passe perfekt! Nydelig farge :)

Made by KKann sa...

Nydelig votter - til nydelig frøken!!

KlemAK

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...