torsdag 16. oktober 2014

Brandsøyåsen (293 m.o.h) ☼

Utsikt fra varden på Brandsøyåsen mot Florø og øyene
 
 
Det er lite nettbruk på meg i disse dager.
Inne har jeg en trøblete PC som bare slår seg av. Ute er det nydelig høstvær.
Jeg er mest utendørs og nyter sol og varme, herlige høstdager :)
 
Tiden brukes dessuten flittig til opptrening. Jeg går daglige turer i skogen.
På tirsdag klarte jeg ikke vente mer og følte at formen var bra.
Så jeg vandret alene på Brandsøyåsen og klarte det. Jippi!!
 
Ormegress - det er finest på høsten, syns jeg! :)
 
Brandsøyåsen er en ås som jeg har ønsket å gå i flere måneder.
Siste tur opp der var 8. april 2014.
Fantastisk deilig å stå der helt alene på toppen og skue utover i alle retninger.
Sol og blå himmel, Florø badet i solskinn.
Kroppen fungerte og det gikk bedre enn forventet.
Jeg tok ikke sjansen på å gå turløypene denne gangen.
Det var nattefrost og med mye løv og røtter er det fort gjort å skli eller ligge strak :P
Jeg gikk opp "vegen", men jeg gikk utenfor i grøfta så godt jeg kunne.
 
Jeg var rørt til tårer av å stå der oppe igjen etter alt som har vært.
Det går bare fremover med min form,
så det var kjekt å gå litt mer oppover i høydemeter også ^_^
 
Smil - belønning for turen. En liten feiring mens toppen og utsikten nytes! ;)
(mobilbilde)
 For første gang tok jeg kameraet med på tur også.
Knipset litt, men jeg er ikke så grasiøs at det ble så veldig kreativ fotografering ^_^
 
 
Masta på åsen sett fra varden.
Ser så vidt innover mot Nordalsfjorden og fjellene rundt.

Zoomet inn på "Storehesten" - aka Alden :)
Alden - ligger bakerst til høyre i bildet
 
Fikk mye energi av denne turen.
Herlig å komme seg i bevegelse igjen!
 
Vi har nattefrost nå. Med mye løv på bakken er det glatt og vått mange steder.
Jeg er livredd for å skli eller ligge strak når jeg vandrer i stadig økende tempo.
Jeg investerte derfor i gode vandrestaver i dag og testet dem ut.
Det gikk overraskende bra og spesielt oppover og i terreng var de supre.
Kjente at armene og overkroppen jobbet underveis også.
Satser på at det blir en ekstra bonus med sterke armer av dette
- i tillegg til at jeg blir litt stødigere og sikrere på min ferd ;)
 
I min iver etter å stikke til skogs med stavene glemte jeg å sette på de "sperrene"
nederst som skal hindre at stavene går langt ned i bakken, hoho!!! :P
Nå er de komt på og står klar til morgendagens runde i skauen.
 
Jeg kjøpte 3-delte staver på G-sport i Florø. De heter Zermatt MK+.
De er beregnet på skog og fjell, ikke asfalt. Har du erfaring med vandrestaver?
Tar gjerne imot tips og erfaringer :)
 
 
Nyt dagen videre - nå blir det bloggrunde til mange av dere ;)
Klem fra meg ツ

2 kommentarer:

Jill Kristin Ø.Remme sa...

Turbilder med et smil:)) jeg skal til å gå på jobb så må nøye meg med andres turbilder idag og vet du hva, det er nesten like bra:)))

Ha en herlig helg:)))

Lisbeth sa...

Så godt å høre at du er i gang!! Tenker du synes det er deilig :) Nyt det fine høstværet og turene dine. Gøy å følge deg på instagram, ser fremgangen din vet du ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...