onsdag 8. oktober 2014

#Hjertemyntheskjørt nr 4 ~ med blomst

#hjertemyntheskjørt til vesla si venninne :)

Det har vært noen rolige dager. Også på strikkefronten.
Men jeg har strikket hjertemyntheskjørt nr 4.
De andre er strikket i fargene lilla, rosa og mint/blått med bling.
Det ble ett i lilla med blomst på - og det er en bursdagsgave.
Det er stor mulighet for at det blir ett til make skjørt,
men nå holder jeg på med noe annet. Kjekt å variere prosjektene litt :P


Oppskrift: Fra Hjertemynthe-bloggen
Garn: Drops merino extra, 1 nøste hvitt og 2 1/2 nøster hovedfarge
Pinner: 4mm
Tilbehør: Bånd
Pynt: Blomst - heklet etter denne videoen.
Dette er andre gang jeg hekler blomsten og det ble bedre enn første forsøk.
Str ca 2/4 år
Mottaker blir 4 år snart... ^_^
Alt garn og tilbehør er som vanlig kjøpt inn på den lokale garnbutikken,
Litt av kanten nede på skjørtet :)

Det var en litt rar dag i går. Jeg skulle faktisk vært under kniven den dagen.
Det var planlagt operasjon og fjerning av prolaps i Bergen
på en privatklinikk via det offentlige helsesystemet. Ting skjedde og
jeg lå i stedet på sykehus til smertelindring før jeg ble operert den 12.09.
Jeg er evig takknemlig for at jeg ble tatt hånd om av Helse Vest og operert der.
Dermed slapp jeg reisen til Bergen, barnepass i flere døgn,
styr og logistikk med reisen tur/retur, hotell for meg og følge.
Jeg skulle få ligge der ei natt på pasienthotell, men måtte ut før kl 11..
Hva gjør man da i påvente av transport som har avgang kl 16.30...?
Leie seg et hotellrom for dagen.. ?
Huff, glad jeg slapp alt det der :))
Nå har jeg i stedet hatt 3 uker med restitusjon og så vidt begynt egen opptrening,
det vil si ut på små turer og være bevisst belastning/hvile for rygg.
Får ikke starte med fysioterapi før etter 6 uker.
Ingen smerter eller piller siden jeg våknet etter narkosen. Fantastiske dager!
I går var jeg i stedet hjemme og slappet av med familien.
Jeg tok meg en lengre tur alene i åsen - og det var den første turen med bakker.
Bakkene har jeg problemer med, men jeg kom meg da opp og fikk nytt utsikten.
Utrolig herlig å vandre rundt i nydelig høstvær i skogen! :)


Det er høstferie her nå, men vi har ingen spesielle planer.
Det blir tid til litt bøker innimellom for min del.
Nå leser jeg på "Innenfor" av Karin Wahlberg.
Jeg er helt i starten, men boka er allerede spennende.
Deretter står Rune Timerlid sin "Deadline" for tur.
Begge er lånt på biblioteket.

Vel - dette er mitt nystartede spøt. Kan du gjette hva det er? :P

Kosestrikk på pinner 7mm... ^_^

Ha fine høstdager!

1 kommentar:

Made by KKann sa...

Jeg er sååå glad for at du er bedre og at du allerede jager oppover bakkene - smile.

Det er høstferie her også - og jeg nyter dagene ute. Været er ikke det beste - men det finnes jo ikke dårlig vær!!

Ønsker deg gode høstdager.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...