tirsdag 17. mars 2015

#Marylua

#marylua for liten og #marylua for stor


Jeg måtte teste ut litt "nytt" luksusgarn. Rauma sitt Puno...
Mykt og flott garn, tror en genser i Puno hadde vært veldig bra :))

Oppskriften til lua er kjøpt på Ravelry.
Garnet i oppskriften er Drops Air, et helt ukjent garn for min del.
Den lokale garnbutikken hadde ikke det, så de foreslo Puno som et alternativ.




Oppskrift: Marylua / Mary's hat 
Garn: Litt over 1 nøste grå og 1 nøste hvit Rauma Puno
Pinner: 5mm
Str:  M/L

 Litt for stor til meg :/ Sender også denne til Vaffelaksjonen. Like greit å la noen andre få tak den i bruk.
Neste gang blir det strikket etter det minste alternativet :D




Jeg strikket også ei lue til vesla mi av resten av det grå garnet. 
Jeg la opp 72m til henne og strikket sånn ca videre ihht oppskriften.
Fellingen ble ikke så rund på barneluen som på voksen pga ikke nok garn igjen.


Veldig varm lue til kalde dager. Kjekt mønster - "snødekte blad" :)

Nyt vintersola - eller er det våren som er her?! :D

6 kommentarer:

Strikkepause sa...

Her er det litt kald vår. Så fin lue og det er sikker noen som blir veldig glad for den. Jeg har også strikket lue i Puno og for et deilig garn. Lett og lunt. Det er også veldig deilig å bruke til hals...

Stine sa...

Ser til og med mye ut på bildene :) Kjempe fine luer, men kjedelig den ble stor (men kjekt den får varme andre).

Bundingen sa...

Skikkelig fine luer i anvendelig farge! Denne fikk jeg faktisk lyst på. Det nærmer seg tid for å fjerne gipsen, og jeg har allerede mange planer (og noe halvferdig).

Klem fra Ingunn

Lisbeth sa...

Jeg må si du har fart på pinnene om dagen - du er en reser!! Fine luer med et fint mønster :) Ønsker deg en fin dag :)

Siddis back home sa...

Det var en flott lue, sjekker det mønsteret snarest, luer er så gøy å strikke! Ha en herlig onsdag!

Victoria sa...

Den Marylua er nydelig og jeg har selv hatt den på strikkelista mi en stund. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...