tirsdag 19. mai 2015

Feiring av nasjonaldagen ♡

Norge i rødt, hvitt og blått... :D


Vi feiret Norges nasjonaldag den 17. mai. Som resten av landet gjorde ^_^
Her på våre kanter ble det en litt kjølig, men flott dag :)

Her dropper vi første tog kl 07.... Da står jeg opp... :P
Hektisk nok å få på finstasen på alle sammen og nyte frokosten før resten av dagen er i gang ;)

Kl 09.00 er vi på plass i sentrum.
Klar for barnetoget med avgang kl 09.30.
Etter toget og tale(r) ved kirka slippes barna løs på byskolen med cafè, leker og moro.

Her er noen bilder fra toget og ved kirka.

Kjekke barn i barnetoget 

Vi rakk en liten time hjemme før hele familien samlet seg hos mine foreldre. 
Det var tradisjonen tro skikkelig hjemmelaget rømmegrøt og spekemat m/tilbehør,
risengrynsgrøt, pølser og is. Og kake.

Nydelig mat i herlig selskap ;)

Mine 4 fine ♡ 

Lokalavisa Firdaposten sine bilder fra barnetoget og fra borgertoget

Deilig å slappe av og lade opp til borgertoget i sentrum kl 16.00.

Mamma's høye 17. mai-kake

De søleskoene under brukte eldste sønn på festen natt til nasjonaldagen. 
Ungdommen går i åsen... ... og på by'n.. ^_^
Litt bilder av foreldrene mine, søster m/svoger og niesen min. 
Vesla mi og min kjære.


Venter på at klokka blir 16.00 og toget kommer.

Kanskje stiller eldste datter i ny, blå Sunnfjord-bunad neste år.
Hun skulle få til 18-års dagen, men kanskje det må fremskyndes.
Ønsker meg en jeg også. Nydelig plagg.
Bunad er så flott :)

Pic of the moment

Bilder av vesla mi, deretter min sønn sammen med min bror og min svigerinne.
Kjente i toget :))

Glimt fra borgertoget - her er noen fra Florø SK.
Det vil si det flotte paret med lysluggen er familie - mitt søskenbarn med sin blivende fru og yngste sønn :)
Blid russ - noen kjenninger på taket ^_^

Barna fikk samlet russekort og lekt med venner på stadion etter borgertoget.
Jeg holdt øye med de minste og hørte på taler.

Premier fra skolelekene testes ut. Vannpistoler og store såpebobler.


Godt å komme hjem, få av sko og finstas... slappe av.
Alle var enige om at det hadde vært en kjekk dag :))

Håper dere hadde en herlig 17. mai-feiring også!!

2 kommentarer:

Tine sa...

Skal si dere hadde en fin syttendes. Jeg koste meg med bildene dine, for vi var vekkreist og har ikke fått noen smakebiter fra 17-mai før nå. Herlig, det blir rømmegrøt til middag i dag :)

Bundingen sa...

Så mange fine 17.mai-bilder du har tatt! Jeg har bare mobil-kamera akkurat nå, og jeg blir egentlig ikke fortrolig med det selv om bildene blir skarpe.
I dag har jeg vært innom Husfliden og bestilt time for justering av bunaden min. Fikk den for over 40 år siden, og da er det vel ikke noe nederlag å legge den ut. Vurderer å kjøpe meg cape også. Jeg har Nordmørsbunad, og da er det greit å få gjort det mens jeg er på Nordmøre. Og så deretter glede seg til neste anledning den kan brukes.

Klem fra Ingunn

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...