søndag 24. mai 2015

Strikket 17. mai-sløyfe

Strikket 17. mai-sløyfe til Jr


nasjonaldagen brukte Jr ei ny strikket sløyfe i flaggets farger til fintasen sin.
Oppskriften har jeg hatt liggende i flere år, men merkelig nok kommer jeg på det rett før 17. mai hvert år.
Da har jeg hverken rette garnet eller troa på at jeg rekker det.. og dermed har det ikke blitt noe av.

I år kom jeg på det i god tid, så sløyfa ble strikket flere dager før. Utrolig fort gjort var det også. 
Kjekt plagg å lage, litt unikt og full i symbolikk :)

Jeg var litt spent på om Jr ville gå med den, men den passet supert til antrekket.
Hjalp nok på at storebror sa det var kult. Takk til ham, da var det ikke motstand å spore :))

Jr slapper av etter en lang 17. mai-feiring .
Sløyfa har fått litt "krøll" etter regn og lek også ^_^


Garn: Drops Safran - 1 nøste i fargene rødt #19, blått #09 og hvitt #17. 
Pinner: 2mm
Tilbehør: Blått silkebånd 




Det blir nok litt mobilbilder her inntil jeg får ordnet PC og harddisk....

Nyt pinsen! :)

4 kommentarer:

Birtes tur- og ideblogg sa...

Fin sløyfe på flott gutt!!

Barwitzki sa...

Fantastisk 17. mai sløyfe, søte bilder.
Takk for hilsen dine. Vi var mange ganger til Vestlandet mest til Sogn og Fjordane og jeg vil reise igjen... veldig veldig gjerne... jeg elsker :-))
men i år vi har bare 10 dager ferie og så vi tar en tur til Sverige/Schonen...
første ganger... uten fjell :->
Øsnker deg riktig vakker turer. Ha en god 2. pinsedag med dine. Hilsen Viola

Tovepia sa...

Såå fin både gutten og sløyfa!!
Hvis du blogger fra Pad, hva slags app bruker du da?

Made by KKann sa...

Så utrolig tøff - den passer både til store og små gutter syns jeg - på selve nasjonaldagen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...