søndag 22. mai 2016

Kom mai du skjønne milde...

Skjønne niesa mi som stod konfirmant 8. mai 2016


Vi nærmer oss siste uken av mai allerede.
Jeg prøver å henge på, men dagene suser avgårde :)

Har gått gjennom et bilderas uten like fra konfirmasjonen til favoritt-niesen min ^_^
Hun var konfirmant 8. mai og vi fikk ta del i begivenheten.
Jeg ble bedt om å knipse bilder av stort og smått gjennom dagen.
Og nå er de omsider gjennomgått, alle bildene, puh.
En liten sniktitt fra den flotte dagen ser du her...

Glimt fra Florø Kirke
Glimt fra Florø Kirke og fra feiringen på hotellet.
Vi skulle ha vært i to konfirmasjoner denne dagen - fikk foreviget begge konfirmantene samlet iallfall.
Ellers - mine 4 barn, yngste sjarmørnevøen og mine foreldre. Og - konfirmanten selv som holdt en flott tale ;)
Konfirmanten med tante og onkel med familie på mors side ;)
Min bror & svigerinne, jeg & min gjeng - samboer og 4 barn  ^_^

Det var mange gjester som ble foreviget gjennom linsen, men de skal forbli private.

Og når jeg først gikk gjennom litt bilder, så tok jeg like godt nasjonaldagen samtidig.
Noen glimt fra 17. mai ser du her.
En nydelig dag med sol, spekemat & rømmegrøt, barnetog, leker, ballonger, is & borgertog.
Taler, russen og kortene, flagg og blide fjes i finstas. Bare herlig.
Nok en veldig kjekk dag sammen med stor-familien.

Forhåpentligvis stiller eldste datter i ny blå Sunnfjordsbunad til nasjonaldagen neste år.
Hun får sin til 18-års dagen sin. Eller det vil si.. litt før den. 
Vurderer sterkt å legge inn bestillingen på min også...
Bunad er det fineste jeg vet, spesielt på slike dager.
Jeg ville absolutt ikke ha det da jeg selv stod konfirmant. Siden jeg ble voksen har jeg virkelig ønsket meg bunad....
 Med 4 svangerskap over tid har kroppsfiguren gått inn og ut før og etter, haha...
På tide å gjøre noe med det nå. Sunnfjordsbunaden er et skikkelig praktplagg.

Noen småglimt gjennom 17. mai ;)

Jeg greidde å gå på meg en strekk i leggen i Brandsøyåsen dagen derpå nasjonaldagen...
Fikk lånt meg gåstaver av ei flott og snill dame slik at jeg kom meg ned igjen fra toppen.
Vel... Siden har jeg holdt meg på flata og jeg merker at strekken slipper taket gradvis.
En første gang for strekk i leggen. Er det mulig...?!?
Det smalt skikkelig og var ikke noe kjekk opplevelse. Håper det blir med denne gangen....
Får begynne med rolige turer i starten så jeg ikke pådrar meg noe mer ^_^

Var på noen kjekke småturer i går med vesla, men de bildene er helt usortert ennå.

Tidligere i kveld var vi hos mine foreldre som kunne feire 45-års bryllupsdag i dag.
Herlig ♡ Frem med strikketøyet og go'stol resten av kvelden.

Nyt resten av kvelden.
Ønsker deg ei flott ny uke! :))

3 kommentarer:

Made by KKann sa...

Masse flotte bilder både fra konfirmasjon og 17.mai - Hipp hipp hurra!

Lisbeth sa...

Ja, mai kan være begivenhetsrik :)
Flotte bilder fra to fine dager. Enig med deg at det er flott med bunader.
Jeg ville heller ikke ha da jeg sto til konfirmasjon, og måtte kjøpe selv i voksen alder. Har aldri angret på det! Har festplagg uansett når man har bunad hengende i skapet :) Kos deg med strikketøyet, jeg skal straks synke dypt ned i sofaen jeg og ;) Klem

Tine sa...

Så flotte bilder, skal si du har hatt det travelt denne måneden. Bunad er gøy, men et herk å gå med. Litt rart å tenke på at stakken jeg trakk på meg på 17 mai er 34 år gammel :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...