onsdag 25. mai 2016

Langjakke #2

Vesla i ny langjakke i blesten på Digreneset ^_^


Langjakken fra Marte Helgetun sin design er vesla sitt absolutte favorittplagg.
Jeg strikket den i en dus isblå farge tidligere, se innlegget her
Jakka har blitt brukt veldig mye både til hverdag og fest. Passer til alt og er myk og god.

Stor var fortvilelsen da jeg greide å hive den i feil vask og ødela hele.. Den ble en kompakt klump.. !
Snuppa ble veldig lei seg og ba meg være snill og strikke en helt ny igjen.
No problem. Jakka var ferdig mandag kveld og i bruk tirsdagen ^_^



Oppskrift: Langjakke fra boka "Strikk til barn, sjarm i hver maske" av Marte Helgetun
Garn: 5 nøster Sterk fra Du store Alpakka #806 + litt mer rester av samme farge (nå er det tomt)
3 nøster à 25 gr Dreamline Air fra Du store Alpakka #DL180. Denne varianten er håndlaget i rosatoner. 
Det gir en variasjon i fargene og svinger mellom hvit, beige, rosa og lilla. Nydelig garn.
Både Air og Sterk er fra garnlageret mitt. 

Pinner: 4,5mm og 5mm
 Str: 6 år til 5-åringen min

Det stod 175 g Air i oppskrift, men jeg har brukt 75 g. Trykkfeil i bok...?
Utrolig drøyt garn - 25g gir 235m.

Knappene fortjener et nærbilde - dette er hentet fra min Instagram-konto @elishideout
Kastet et blikk på dem i butikken og valget var tatt. Så fine ^_^

Tilbehør: 8 nydelige knapper i tre fra den lokale garnbutikken, Garn- og Brukskunst


Vesla og jeg tok en liten tur til Digreneset for å nyta sola. 
Glemte at nordavinden kom sterkere og sterkere, så det ble ikke helt det lange og rolige besøket.
Tok en kjapp tur ned på svabergene og så på bølgene, kjente på sjølukta.
Jeg kjente at skuldrene senket seg.. hun plukket blomster og ville heller hjem igjen. 
Sånn er det bare. Og ja - det var surt ved sjøkanten i går kveld.
Varmen er på veg, så tvi tvi :)


På tide med et nytt boktips igjen....






Jeg har lest boka til Horst. Veldig bra og anbefaler den videre.
Er så vidt komt i gang med Hvite spor, spennende start.

Må innrømme at jeg har ikke så mye tid til å sitte på rumpa og lese bøker nå.
Kanskje sent på kvelden utendørs? ^_^ Nyter ei god bok uansett.
Har man først startet å lese ei bok som fanger deg i plottet, så er det jo vanskelig å la den ligge i fred...

Nyt onsdagen!! 

4 kommentarer:

Fjällripan sa...

Så fina och gulliga bilder!! och snygg kofta också förstås! :)

Bundingen sa...

Kjempefin langjakke til vakre Vesla! Det lyser lang vei av henne at hun er fornøyd. Kjekt for mamma, det.
Men jeg skjønner ikke at du rekker alt. Jeg er imponert.
Her har det vært shorts-vær i dag, og satt faktisk på verandaen og strikka tidligere i kveld.
Ble ferdig med ei ullbukse i formiddag, og nå har jeg ei "priktrøje" på pinnene.
Vi skal ha avslutning på strikkekafeen i morgen kveld, middag og strikking blir kjekt.

Klem fra Ingunn

Made by KKann sa...

Aaahhhh så nydelig hun er - skjønne frøkna - nydelig jakke og skjønne rosa blomster.

Lisbeth sa...

Lekker jakke :) Boktips tas imot med takk :) Ikke det at jeg får lest så mye nå, men den kommer vel igjen leselysten :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...