onsdag 4. oktober 2017

Tantestrikk: Lille hipsterluer

Lille hipsterluer i høstfarger - strikket i garnet DSA Sterk
Fargene lyver litt i selve bildet - de er mye mørkere egentlig.

Jeg strikket ei Lille Hipsterlue til vesla mi i dobbel tråd Knitting for Olive merino.
Den ble helt super og satt som et skudd på aktive snuppa.

Nå er oppskriften testet i enkel tråd Sterk i samme størrelse.
De ble tynne og passer nok best til nevøen på 2 år.

Får strikke opp noen flere i dobbel tråd Drops baby merino og teste det.
Jeg er tom for Knitting for Olive merino. Et supert garn.
Det er nok baby merino også.

Lille hipsterluer i høstfarger - strikket i garnet DSA Sterk
Fargene lyver litt i selve bildet - de er mye mørkere egentlig.

Oppskrift: Lille hipster av Tirill Ilebekk aka @tjuvbekk på instagram
Garn: 1 nøste DSA Sterk av hver farge pr lue, strikket med enkel tråd

1 nøste #842 brent oransje / korall
1 nøste #812 grønn
Pinner: 3,5mm
Str: 4-10 år


Tilbehør: 2 treknapper m/tekst fra Treknappen.no 

Garnet Sterk har jeg liggende på mitt eget "garnlager".
Den lokale garnbutikken tipset meg om det en gang for lenge siden.
Det har vært blant mine absolutte favorittgarn siden den gang - og jeg har strikket mange plagg i det.
Heldigvis er det lett å få tak i mer av samme slaget og i de fineste farger når det er behov.
Vel så kjekt er det at ett enkelt nøste raskt blir til ei ferdig barnelue.
Vinn vinn - tømme lageret for enkeltnøster. Det blir et par kjekke bruksplagg til en liten kar :)


Vi har fint strikkevær her på kysten. Det plaskregner og blåser heftig.
Det er derfor vel så kjekt å søke sjøkanten og kjenne på vind og sjøsprøyt og lufte seg litt også :D
Her er et par bilder fra Nordnes i går kveld!


Fin uke til deg! :)

2 kommentarer:

Mellom Himmel og Jordbær sa...

Kjempefine huer du har laget :) Kunne vært en god ide til små julegaver, det er jo tiden for å tenke på det nå.
Forresten fine bilder også, fascinerende mye vær vi har for tiden :)
Ha en fin høstkveld!
Hilsen fra Anette

Bundingen sa...

Så enig med deg ang Sterk. Et supert garn som passer til mangt. Luene ble veldig fine i de fargene! Jeg har også strikka luer i det siste, men i dag måtte jeg ha en forandring og begynte på et par russesokker igjen. Snart tid for julemarked også.....

Vi har hatt noen fine dager i det siste, og det er meldt strålende vær til i morgen også. Gledelig!
Knallfine "værbilder"!

God lørdagskveld fra Ingunn

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...