onsdag 26. desember 2007

Juletreet!

Hvorfor har man juletre egentlig? Jeg satt og så på juletreet vårt som var ferdig pyntet med lys og fine minner og pynt fra fjern og nær. Vi har en liten krabat på 10 måneder som er helt betatt av alle lysene, buskene og gøye ting som han kan få tak i. Da tenkte jeg at det er i grunn en rar skikk - vi hugger ned (eller i vårt tilfelle kjøper) et tre, tar det med oss inn i stua og tar på lys og juletrepynt. Under der skal gavene legges også...:) Dermed måtte jeg sjekke på nettstedet Schulze - Juletreet og der står det kort fortalt:

Juletreet det eviggrønne grantreet skal være symbolet på det evige liv, som er julens dypeste innhold og budskap.

Så vet jeg det.. På tide å friske opp barnelærdommen skjønner jeg, hi-hi :)

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...