onsdag 20. august 2008

Back in business...

Nydelige blomster fra Hammerbua i Kalvåg, august 2008 Tusen takk for koselige kommentarer og mailer i ferien. Så kjekt å høre fra besøkende fra fjern og nær - jeg tar turen innom deg også så snart jeg kan ;)

Ja da var sommer'n over for i år, iallfall den offisielle skoleferien. Det var fantastisk med fri og tid til å være fulltidsmamma fra juni av. Vi har kost oss mye og hatt en flott om enn noe hektisk sommerferie også. Vi kom hjem igjen til helgen etter uker med og uten nett-tilgang, så det har vært rolig på bloggen min. Det har heller ikke blitt noe scrapping på ca 5 uker nå, så jeg gleder meg virkelig til å komme i gang igjen. Hele helgen har jeg ryddet og drevet renseri med vask av alt tøy, det så jo ut som om vi flyttet inn igjen :) Med unger som startet på skole igjen blir det lekser på moren også - jenta mi i 4. klasse kom hjem med tre bøker og sønnen i 8. klasse kom hjem med ikke mindre enn 18 bøker som skulle ha bokbind på.. Gjett hva jeg gjorde foran TV-skjermen sent i går da... Urgh!

Minstemann har fått seg ei koselig dagmamma, så han må snu døgnrytmen også. I kveld var han i søvn til kl 20, ju-huu! Skal prøve å få satt meg til med scrapping av et par kort om litt... om ikke jeg prioriterer søvn i stedet i kveld. Sambo jobber nattskift, knegg :) Er kjempesliten etter hjemkomst og full rulle med jobb og skole og alt som hører med ennå!

Strikkede kjøkkenkluter og boken 'Bill. mrk. Hushjelp søkes' Jeg følger den dyktige lesehesten KKannDesign sine boktips. I ferien strikket jeg to kjøkkenkluter samt leste denne boken "Bill. mrk. Hushjelp søkes" av Sophie Kinsella. Artig bok! Siden jeg også leste den utrolig gripende boken "Drageløperen" av Khaled Hosseini etter tips fra henne kjører jeg på med neste bok i samme serien... Nå har jeg lånt meg "Tusen strålende soler" av Khaled Hosseini også.. Er den like gripende som førstnevnte blir det mye lesing fremover :)

Watch this space - det kommer scrapperier snart iallfall! Vi var innom Ski i ferien og dermed stakk jeg innom Minne-hjørnet en liten tur :O Kjekt med koselig påfyll av dillerier og papir. Utrolig hva man kan rekke på 10 minutter med mann & unger ventende utålmodige i bilen utenfor!

6 kommentarer:

KKannDesign sa...

Hei på deg!

Sååå fint å ha deg tilbake - alltid koselig å titte innom deg!

Ja, "Hushjelp søkes" er en lett og enkel bok - godt av og til å bare lese noe uten å engasjere seg..bare la ordene fare forbi lett underholdende!

Ja, jeg kan virkelig anbefale "Tusen strålende soler" - men jeg kan jo ikke si kos deg eller gled deg - for det er en sønderrivende bok og en grusom skjebne disse damene blir utsatt for - så utrolig trist at det er slik der ute - jeg satt tilbake etter å ha lest boka, som jeg ikke klarte å legge fra meg,..med en tanke i hodet - VI MÅ GJØRE NOE!!!

Vel vel..

Ha en fin fin torsdag!

Smil fra KKann

Rita sa...

Velkommen tilbake, kjekt å se litt aktivitet igjen :o)

Har lest begge bøkene til Hosseini, og "Tusen strålende soler" er faktisk enda mer gripende... Er ikke akkurat rødstrømpe, men når du leser og hører slike kvinnehistorier da er du virkelig rede til å gjøre en innsats. Og det får en til å forstå hvor godt en har det her hjemme...

Gleder meg til å se hva du har kjøpt på Minnehjørnet, og hva du får ut av det. Lykke til!!

Hilsen Rita

petra/paradise sa...

tusen tack för dina goa ord inne hos mej!! *glad*
Härligt å få börja pyssla igen! ser fram emot dina kommande alster!! =D
kramisar Petra

Eli sa...

Hushjelp kunne vist flere trenge ser det ut til....... Tusen takk for koselig kommentar på kortet mitt til Sukkersøtt.
Det når nok ikke frem, men verdt et forsøk, moro å delta.
God helg til deg og dine!

Line sa...

Koselig blogg du har. Kjekt å få plukka med seg litt boktips før helga og... Eg kan anbefale Stig Larsson sin tilogi, den er kjempebra!! God helg til deg og dine:)

Bondio sa...

hihi, alltid greit med KK's bøker!
selv har jeg ofte vært innom bokhylla hennes og lest masse. Drageløperen er nok den beste. :)

Var en virkelig kreativ blogg det her! Blir så imponert over kreative folk som får til så mye!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...