mandag 29. september 2008

Glemmer vi å forevige oss selv i livets små & store begivenheter..?

Foto funnet på nettet

Jeg besøkte Hilde Stempelgal sin blogg i kveld og gjett om jeg fikk en tankevekker... Hun tok opp et tema som jeg har tenkt på vel og lenge. Her i huset er det nemlig jeg som står bak kameraet og tar bilder av familien min. Det er sjelden at jeg blir foreviget, av og til fordi jeg ikke vil men mest av alt fordi ingen andre tenker på å ta bilder når ikke jeg gjør det. Noen ganger spør jeg jenta mi om hun kan ta bilder fordi samboer'n ikke gidder de bilde-greiene nå.. Typisk! 0(^_~)0.. Bilder er veldig personlig og betyr mye for meg - men jeg har vel om enn motvillig innsett at ikke alle føler like sterkt for det som meg, he-he.. :)

Når det gjelder scrapping er jeg vel helst for kortlager å regne, men jeg elsker å lage fotoalbum og forevige bilder av små & store begivenheter i livet vårt. Barna er nok mest i fokus og det er jo naturlig. Det er ikke mange bilder med meg i, men nå skal det bli endringer på den fronten... Kanskje ungene vil sette pris på bilder sammen med foreldrene sine fra yngre år eller ikke minst bilder av alle samlet av og til :)

Hilde refererte iallfall til en historie om Aledia Franklin.. hun tok et personlig oppgjør og skulle starte å forevige seg selv sammen med barna sine. Hvorfor skulle de ikke ha bilder & LO's sammen med sin mamma også...? Vel... hun tok noen flotte bilder sammen med jenta si i det innlegget... En måned senere dør Aledia i en bilulykke.. Kan få frysninger av mindre... Så jenter, ikke bare tenk på det lenger - gjør noe med det. Hilde utfordrer nemlig oss alle :)

4 kommentarer:

sonja1969 sa...

Värdefulla tankar... :)

Kram Sonja

KKannDesign sa...

Ojojo - fikk grøssninger på ryggen! - ja, for det er nok sånn hos meg også..det er mor som står bak kameraet! Det må vi gjøre noe med!

Ha en fin fin tirsdag! Du er verdifull!

Tusen takk igjen for den siste flotte awarden jeg fikk av deg - jeg takker bare her - da jeg har valgt å bare skrive tusen takk til dere som jeg er så heldig å få awards fra..og ikke legge bildet på bloggen..takken ligger på side- elementer på bloggen min - jeg hadde bildene av awardene tidligere - men syns det ble så masete på siden - og da har jeg heller valgt å ha "biblioteket" der - men jeg takker og bukker og setter stor pris på å få awards..huff dette ble mange ord! Håper du henger med!

KlemmeKlem fra KKann

Rita sa...

Tar den utfordringen!! Vi har den samme situasjonen hjemme hos oss..

Hege-Annie Simonsen sa...

En tankevekker. Har inntrykk av at det oftest er mødre som er opptatte av å forevige familien på bilder og ofte selv blir glemt, når det gjelder fotografering. Men ikke alltid, det finnes også fedre som liker å ta bilder av familien!!

Takk for kommentar i min blogg!! Setter pris på det! Ja, mappekort med telys synes jeg selv var en genial ide, da jeg kom på det!! ;)
Har laget ett til, uten trekkspillbretter i sidene. Synes det funker best uten "trekkspill" når kortet har så stor dybde.

Ha en fin dag!! Klem, Hege

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...