søndag 8. august 2010

Amerikanske oppskrifter og retter

Jeg kom over en blogg i uken som var, nemlig Mitt & Mine! ;) Det var en familie som hadde hatt en "All American Day" og laget kun amerikanske retter og tatt'n helt ut. Det virket utrolig kjekt og frembrakte mange gode minner fra året 1990/91 hvor jeg jobbet som au-pair i California, USA.

Denne boken, "Far heter Daddy" av Craig Whitson, ropte mot meg og ble et absolutt must. Jeg bestilte den sporenstreks fra Bokkilden og fikk den i posten allerede på fredag. Den ser virkelig lovendes ut.

Mine to eldste barn kommer hjem fra ferie hos pappa'n sin i dag, så jeg skal teste ut noen oppskrifter på dem i uken som kommer. Da skal vi nemlig ha fri, roe ned og bare nyte dagene før skolen starter opp igjen. Vi skal iallfall lage tykke amerikanske pannekaker og chocolate chip cookies, ellers prøver vi ut alt etter som vær, vind og ingredienser tilsier er mulig enten på grillen ute eller inne på kjøkkenet. Gleder meg! :)

Foto: www.bokkilden.no

"Dette er kokeboken for deg som er glad i amerikansk mat. Boken inneholder cirka 70 oppskrifter på hamburgere, desserter og retter av kylling og kjøtt. Bokens humoristiske og tilgjengelige form vil gjøre det morsomt og ikke minst enkelt for alle å bli mesterkokker. Levert av © DnBB AS"

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...