onsdag 11. august 2010

Spennende krim.. "Varsleren" av Karin Fossum

 Foto: www.bokklubben.no

Skulle tro at denne sommerene med det slakke sommerværet og min form ville gjøre at jeg ble den reneste bokorm. Tvert i mot, jeg har nesten ikke lest noe og heller ikke savnet det så veldig. Merkelig, for jeg liker virkelig å lese bøker. Enten har det vært deilig å bare slappe av, strikket litt, sovet, hatt selskap eller bare koblet av fullstendig. Godt det også :)

Nå har jeg kjøpt denne boken, "Varsleren" av Karin Fossum. Jeg lurer på om det er så lurt å lese mer for min del... Som gravid sliter jeg med dårlig nattesøvn av ulike grunner. Jeg har de merkeligste og skumle drømmer for tiden, magen er så stor nå at det er vanskelig å finne rette liggestilling, kramper i bena og bekkenet hangler. Ooo herlige netter :P.. Å lese denne krimboken som starter med en bloddryppende baby er kanskje vel dumt av meg...?! :o

Den starter iallfall bra og passe skummelt, så får jeg se om jeg velger å lese den ferdig.. ennå :) Her er et lite utdrag fra omtalen:

Varsleren åpner med scener som oser av trygghet og idyll. En nybakt mor står lykkelig på sitt kjøkken og lager middag til sin mann og seg selv mens babyen deres sover i vogna under et lønnetre utenfor huset i det stille boligområdet. Hun tenker stadig på den lille, men trygg på at alt er godt, spiser hun middag og elsker med ektemannen. Så går hun ut for å se til ungen og får sitt livs sjokk. Dyna og klærne til babyen er gjennomtrukket av blod. Med ett er scenarioet forvandlet fra idyll til pur angst. Redselsslagne får paret ungen til sykehuset. Mens barnet blir undersøkt, blir de sittende og gjenta at legene må få stoppet blødningen.

Helvete begynnerMen så kommer en ny overraskelse. Legene finner ingen ting galt. Blodet kom ikke fra babyen. Gleden over at det ikke var noe alvorlig, drukner i tanken på at det bare var et sykt pek. Hvem ville gjør en sånn ting, og hvorfor? Overbetjent Konrad Sejer ser ikke på dette som en spøk. Han slår fast at det er en forbrytelse, et tyveri. Det er tryggheten til foreldreparet som er stjålet, slår han fast. Det blir sågar pressekonferanse der Sejer forteller hvor alvorlig politiet tar saken. Så får han et dystert varsel lagt ved sin egen inngangsdør. Beskjeden lyder: "Helvete begynner nå." Og det gjør det.

2 kommentarer:

ann helen sa...

Har kjøpt den boka jeg òg, men har heller ikke fått begynt på den. Spørs om jeg kommer igang med å lese den før utpå høsten.

Ønsker deg en strålende torsdag, klem.

Karianne sa...

Har akkurat lest boka! Den dama kan skrive ass. Hvordan følger jeg deg?? Dette ser ut som en kjekk blogg.

Ciao!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...