søndag 16. januar 2011

Frihet


Dette er den tredje boken fra biblioteket som jeg plukket opp denne uken. Den skal visstnok være svært bra, så jeg er spent på hvordan den er. "Frihet" av Jonathan Franzen ble utgitt i 2010. Her er utdrag fra omtalen til bokklubben.no:
Så er den her: Frihet, boka som allerede har blitt utropt til "århundrets roman" av den engelske avisen The Guardian. Jonathan Franzens nye roman er ute på norsk allerede få uker etter at originalen traff det amerikanske bokmarkedet som en bombe. Det sikret et forsideoppslag i Time, og det at president Obama personlig gikk i bokhandelen og ba om et forhåndseksemplar. "Masterpiece" kalte New York Times romanen, og det likner mye på DNs overskrift "Mesterverk". Hva slags roman er det som får en slik mottakelse?

Frihet er en realistisk roman: Patty og Walter Berglund var gamle St. Pauls nye pionerer - de forbedret nabolaget med sin tilstedeværende og kjærlige barneoppdragelse, den avantgardistiske holdningen til ren mat og hagestell. Patty var den ideelle nabo, den som visste hvor du skulle levere batterier til resirkulering og hvordan du skulle få det lokale politiet i tale. Hun var en misunnelsesverdig mor og Walters drømmehustru. Og Walter - han syklet daglig til jobben som advokat med miljøspørsmål som spesiale. Sammen gjorde Berglunds sitt beste for at verden skulle bli et bedre sted å være.
Da har jeg tre gode, tykke bøker liggende på bordet som skal leses innen en måneds tid ifølge bibliotekets regler. Jeg er såvidt i gang med Blodleie og så skulle jeg ha strikket litt også.. og laget litt bursdagskort fremover, fnis. Får ikke fritidsproblemer utover det å være her for barna samt rydde og få litt orden her i huset etterhvert som vi flytter inn mer og mer ting... og ikke har så mye ting til å plassere dem i ennå, puh! Kanskje greitt med ei god bok å koble av med :)

Det er ikke så veldig mye jeg får vært på PC for tiden, for min egen PC tok kvelden før jul og vil ikke mer, snufs.. Det betyr at jeg er online når de andre ikke er på sine PC'er her i huset.. og det vil jo igjen si at det ikke er så mye tid for meg foran en PC, ha-ha! Sånn er det bare. Skal prøve å ta noen bloggrunder samt blogge litt selv innimellom likevel.

Ha ei super uke alle sammen! ;)

1 kommentar:

Rita sa...

Høres ikke ut som du vil ha noen fritidsproblemer fremover, nei... Sånn er det, når en har lyst å gjøre litt av alt, du er ikke alene der nei :)

Digget den nye headeren din, den var jo veldig dekkende for deg og bloggen din.

Kos deg i nyehuset, ser deg for meg der du pusler og duller for familien.

Snakkes :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...