søndag 9. januar 2011

Lesetid

Foto: Bokkilden

Camilla Läckberg er en av mine absolutte favoritt-forfattere. Den siste boken hun gav ut heter "Snøstorm og mandelduft", ei smalere og noe annerledes bok enn de andre hun har skrevet. Ei veldig god bok likevel som jeg leste raskt på to kvelder i desember, he-he.  Min søster er like stor fan av forfatteren som meg, så hun bestilte hvert sitt eksemplar så fort hun hørte om den siste utgivelsen :D Følgende info om boken fant jeg hos Bokkilden:

En snau uke før jul samles familien Liljecrona til slektstreff på øya Valö utenfor Fjällbacka, og Martin Molin ved Tanumshede politistasjon må følge med sin venninne Lisette Liljecrona. De er samlet på oppfordring av familieoverhodet Ruben, som styrer slekten med jernhånd. Men forbindelse til fastlandet blir brutt av en kraftig snøstorm, og da Ruben faller død om under middagen, tvinges Martin som politimann til å gripe inn. Han konstaterer raskt at Ruben er blitt drept, og at alt tyder på at noen har forgiftet ham. Ettersom de er isolert på øya, må den skyldige være å finne i familien. Men hvem? Kortromanen Snøstorm og mandelduft er et lukket rom-mysterium i ekte Agatha Christie-ånd.

Camilla Läckberg og Gyldendal Norsk Forlag har med denne boken valgt å støtte Min dag i dag, som har som formål å virkeliggjøre drømmene til barn som har det vanskelig. Ti kroner av hvert solgte eksemplar går uavkortet til Min dag i dag, som er en del av Norske Kvinners Sanitetsforening (se http://www.mindagidag.no//http://www.sanitetskvinnene.no/).
Jeg liker å lese bøker, men av en eller merkelig grunn liker jeg ikke å kjøpe eller eie dem.. for det er sjelden at jeg leser samme bok flere ganger. Tenker ofte at det er bedre å bare låne dem på biblioteket i stedet for å få dem som støvsamlere i bokhylla... Kommer vel av at vi har levd trangt de siste årene, fnis.. :) Jeg har funnet 2-3 bøker på nettbiblioteket her i by'n, så jeg håper at iallfall ei av de er tilgjengelig for utlån i morgen! :D Kjekt med ei god bok, te og stearinlys inne i dette fæle været!

1 kommentar:

Randis side sa...

Halloen :) Takk for anbefaling :)Kjekt med spennende lesing. Har selvfølgelig hørt masse om C Läckberg, men har ikke lest.. Har omtalt deg i innlegget mitt i kveld, kopierte kopptuene dine :)) Ha en flotters uke! Klem

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...