torsdag 3. februar 2011

"Vi" samler på...


Ja jeg skriver "vi", men det er vel jeg som har funnet ut at det er denne serien vi skal samle på, hi-hi. Har sett litt på den og idag så jeg disse to fatene på 40% tilbud. Da slo jeg til og vi er i gang, fnis :) Jeg tror nok at min kjære vil like serien Galakse fra Hadeland Glassverk også. Som de beskriver den:  "Det er det enkle og stilrene som har inspirert glassdesigner Maud Gjeruldsen Bugge til å skape denne vakre og funksjonelle serien". 

Vi har hverken service eller fine fat og skåler o.l. til større middager eller gjester på besøk. Vi har bodd trangt og hverken hatt plass til oppbevaring eller til mange gjester heller for den del, så det har ikke vært prioritert. Nå er vi komt i nytt hus og ser behovet og har plass til det. Vi må finne ut hvilket service vi ønsker oss, det bør vi nok se på begge to for å finne hva vi liker. Vi har ganske lik stil, men det kan være greitt å sjekke utvalget sammen likevel ;)

Henning flyttet inn til meg i 2005. Da hadde jo jeg fullt opp av det nødvendigste av møbler, kjøkkenutstyr og diverse. Han satte dermed en god del av sine saker & ting på loftet og leide ut en møblert leilighet siden vi ikke visste hvor vi skulle gjøre av alt. Nå når vi har flyttet i nytt hus sammen blir det nesten som en ny felles start, så vi sorterer ting og gir bort eller kaster ting vi ikke ønsker. Noe har vi solgt også. Ting er det uansett nok av og vi er ikke ferdig å gå gjennom alt vi har i "gamle kåken". Gleder meg til alt er ryddet og sortert og vi får orden her også.

Uansett - mange spør hva vi ønsker til huset og TING, bilder og tekstiler ønsker vi definitivt ikke, fnis. Det er det siste vi vil fylle opp huset med igjen uten at det er noe vi virkelig ønsker eller har behov for. Vil man absolutt gi noe til oss eller huset er det heller ønskelig med noe som vi samler på eller gavekort i butikker hvor vi kan supplere samlingene selv. Fornuftig, ikke sant? :P
Vi samler ellers på Hardangerbestikk i serien Nina. Der hadde han litt og jeg litt, så samlingen smeltet sammen og vi holder på den, he-he :) Vi har fått en del der, men mangler likevel diverse produkter.
Jeg samlet på glassene Venise Saphir fra franske Cristal d'Arques, men samlingen er langt fra komplett og serien er gått ut av produksjon. Den har jeg tenkt å selge slik at vi får plass til en ny serie å samle på. Så var det å finne det da, he-he..Liker veldig godt glassene fra Erik Bagger, men det virker som om "alle" samler på det for tiden. Vi får se hva det blir. Mye fint å velge i :D

4 kommentarer:

Ann Kristin sa...

Heisann! Utuleg mykje fint du lagar. Er imponert kva du får til som mamma til fire..... Vi har ein del i Gallakse fekk dessert skåler og serveringsfat då vi gifta oss for snart ni år sidan. No har vi middagstall, store skåler ++ og det flotte stettfatet. Er kjempeglad i serien. Passar spes godt til salat og skalldyr. Lykke til med valget. Gledar meg til treff snart. Klem:)

Rita sa...

Så lurt å spre ryktet her, så får dere noe dere ønsker og trenger! Og så enig, ting har vi alle mer enn nok av!!
Har også en par skåler/kakefat i Galakse-serien, den er bare så nydelig. Så godt valg der! Siden dere har Hardangerbestikk, kan jeg anbefale Platinum service, suplert med et par extrem platinum skåler. Det er griselekkert i all sin enkelhet, og passer så godt med bestikket fra Hardanger. Men ikke sikkert vi har samme smak hehe. Glass har jeg ikke så mye peiling på... Samler på mine, og ser ikke på andre. (husker ikke hva de heter en gang... sent på kveld dette...)
Lykke til med valget!!

Er på jobben ja, hadde besøk av gammel og ny sjef i går. Det var koselig. Gleder meg masse til du/dere kommer på mandag!!
God helg til deg og dine :)

Klem ♥

Liv Janne sa...

Heisann! Da har de litt å ynskje dykk til det nye huset - og veldig greit å leggje det ut sånn. Då får ein gjerne det ein vil ha! Har det flate kakefatet i Galakse - og det er kjempefint!

Trur forresten eg såg deg på kafeen på Coop i Førde i går. Stemmer det? Kopla litt seint at det kunne vere deg, og då eg snudde meg for å sjå igjen, så var du vekke :(

Her skal vi ha barnedåp i helga. Det meste er heldigvis i boks, men det er jo alltid litt småting som skal ordnast i siste liten.

Ha ei fin helg! Klem Liv Janne

KKannDesign sa...

Herlig - masse fint å ønske seg!

Ha en solrik fredag!

SmilKKann

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...