mandag 21. mai 2012

Bok og go'stol mellom gjøremålene! ;)

Foto: Norli

Det er sol og varme i luften, så kanskje et boktips kan være på sin plass. Kan være greit med ei bok å slappe av med innimellom alt som skal gjøres utendørs.

Jeg har lånt meg "Tirsdagsdamene" av Monika Peetz. Det er ei bok jeg så en anbefaling om i en blogg. Den ble hentet på biblioteket før helgen og jeg ser frem til noen rolige stunder ute med bok og kaffekopp ;)

Fra bokomslaget
Fem venninner på pilegrimsferd. En henrivende og til tider komisk roman om en reise som forandrer alt. I 15 år har de vært bestevenninner. Hver første tirsdag i måneden treffes de fem damene i sin franske yndlingsrestaurant, og en gang i året hygger de seg med en felles weekendtur. Men dette året er alt forandret: Judith er nettopp blitt enke og vil foreta en pilegrimsreise til Lourdes i sin avdøde manns fotspor. Fylt av omtanke for sin sørgende venninne, beslutter Tirsdagsdamene seg for å følge henne på reisen. Underveis kommer de fem damene litt etter litt på sporet av en hemmelighet, som får konsekvenser for alles liv og setter deres vennskap på en hard prøve. En av Europas mest solgte bøker det siste året.
Håper de gode værmeldingene fremover slår til. Ha ei flott uke! :)

1 kommentar:

Liv Janne sa...

Den boka har eg også planar om å lese, men det blir litt for lite tid til lesing for tida... Du får gje ei oppdatering om kva du synst når du har lese boka;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...