søndag 8. februar 2015

#knutelue

#knutelue til vesla i deilig mykt garn


Det har blitt litt strikking og lite blogging den siste uken.
Jeg liker å splitte opp innleggene på konkrete ting i stedet for oppsamling over plagg.
Det for å lette info og for lettere å finne det igjen senere :) Jeg bruker bloggen som mitt eget "arkiv" ^_^

Først ut er denne myke, enkle lua som heter Knutelue.
Det er vel ikke noe overraskelse at designeren heter Marte Helgetun, hihi :))


Oppskrift: Knutelue fra boka "Strikk til barn, sjarm i hver maske" av Marte Helgetun
Garn: 1 nøste DSA Babysilk #333 og 1 nøste DSA Air #DL111
Pinner: 4mm
Str: 6 år til 4-åringen min


Enkel og fin rullelue med knute på ^_^


Som dere ser i bildet, så matcher knuteluen genseren som skimtes i bildet...
Garnet til luen er altså rester etter genseren. Den kommer i neste innlegg.
Knipset bilder av snuppa utendørs i full fart i sted ^_^


Det er morsdag og jeg fikk den nydeligste start med frokost på senga, kos & klemmer,
gaver og blomster. Har bare slappet av og kost meg.
Nå gjør vi oss klar til besøk til mine foreldre for å feire morsdagen videre der :)

Nyt dagen! ;)

2 kommentarer:

Gro sa...

Knallfin lue. Den knuten på toppen er så kul :o)
Nå har jeg endelig funnet en oppskrift til min 10 åring også - selvfølgelig fra samme designer. Må bare bli ferdig med tunika'en først...

Lisbeth sa...

Så stilig lue :) Artig med den knuten på! Ha en fin uke :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...