lørdag 7. juni 2014

Acnecopy aka Kamillegenseren - striper til meg selv! :)

Acnegenser til meg selv - stas med selvstrikk! :)

Mai måned ble preget av forberedelser til konfirmasjon -  og alt som hører mai til.
Litt travelt, litt hektisk både på jobb og kveldstid.
Jeg startet på PT kjolen (Petuniakjolen), men den er fortsatt uferdig.
Den krevde litt konsentrasjon, så den ble nedprioritert på det mest hektiske.
Denne uken ville jeg strikke noe lett til meg selv, nemlig genseren med striper.
Jeg så den i bladet Kamille tidligere og falt pladask. Garnet har ventet på meg ^_^.
Den omtales også som Acnecopy, Kamillegenseren m.m. Kjært barn har mange navn.
Tydeligvis en svært så lettstrikket, populær genser i 2014 :)
Jeg strikket ferdig og monterte genseren i går kveld.
I dag ble den tatt i bruk på luftetur til sjøkanten sammen med min eldste datter.
Ble nesten en fotoshoot med henne bak kameraet, fnis.
Ikke en setting jeg er helt komfortabel med. Liker helst å knipse andre jeg.. ^_^


...også kjent som Kamillegenseren og Acnegenseren

Garn: Du store Alpakka sin Faerytale, farge hvit 701 og blå farge 735
Jeg har brukt fargene som står i oppskriften.
Pinner: 5 og 6mm

Jeg har strikket genseren i størrelse L.
Jeg er 1,75 cm høy og bruker M og L til vanlig. Hater at plagg/ermer/ben blir for korte.

PS - jeg felte en gang mer enn oppskriften til halsen, altså 16 ganger.
Jeg heklet også en kant rundt halsen for å få mer "hold" i halsen.

En skikkelig lun og behagelig kosegenser.
Just lovin'it! :D

#nøstesjel #kamilleideer #acnegenser #acnecopy #stripegenser

Sola tittet frem igjen. Herlig sommervær ute.
Tar med meg spøtet med Petuniakjolen ut og nyter sola.
Prolapsen er verre enn på lange tider, så jeg må holde meg i ro.

Strikking er pur terapi for meg.
Godt å ha noe å gjøre på, føle man kreerer og får til noe innimellom :)

Nyt helga! :)

5 kommentarer:

Stine sa...

Veldig fin genser til deg! Farger, modell og bakgrunnen passet deg ypperlig! Stas med egostrikking. Godbedring og nyt strikketerapien :)

Anne sa...

Så flott den ble til deg! Herlig med en slik lett og luftig genser til kjølige sommerkvelder (og dager;) Du passer fint foran kamera også:)) synd å høre at du er verre, sender deg gode vibber og ønsker deg god bedring. I slike tider er det godt å ha en hobby man kan fordype seg i ;)

Ha en fortsatt fin pinsehelg!

Made by KKann sa...

Aaaahhhh - lekker - strikker du på bestilling? Jeg ønsker meg en maken - med høy hals?

Flott foto-shoot - moro å stå forran kameraet innimellom også - det har jeg fått dilla på - haha - som du ser!! Etter alltid å ha stått bak!!

Uff og ish - tenker på deg - og prolapsen - kjedelig når ikke kroppen vil - hvil godt og kom snart til hektene!!

Klem på en søndag - AK

Siddis back home sa...

Det var en flott genser, kjempefine bilder også!

Lisbeth sa...

Flott genser :) Nydelig blåfarge! Ser ut som du og frøkna koste dere på tur ;) Kos deg med strikketøyet, slapp av og nyt sommervarmen :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...