mandag 25. august 2014

Stripet Osloanorakk ✪

Stripet #Osloanorakk i grått og hvitt


Jeg var i Bergen i forrige uke til godkjenning for operasjon av prolapsen.
Operasjonen skjer den 7. oktober - jeg ser en ende på elendigheten!! :))
Vel. I forbindelse med turen måtte det reisestrikk til,
så jeg gravde frem nepalgarn, store pinner og oppskriften på
Osloanorakken fra Pickles. Enkel strikk med riller, rett og striper :)
I november i fjor strikket jeg en Osloanorakk i blåfarger med traktormønster
til yngste sønn, se innlegget her.
Den passet flott - men var strikket i garnet Drops big merino...
Den seg.. og seg... Til slutt så den ut som en kjole.
Trenger ikke si at den ikke ble brukt lenger :P


Garn: Drops Nepal farge lys grå #0500 og #0517 mellomgrå
5 1/2 nøste av lys grå og 6 nøster mellomgrå.
Pinner: 5 mm
Str: 7/8 år

Tilbehør: 5 treknapper m/strikkemotiv i samme farger som genseren
 fra den lokale garnbutikken ^_^

Planen var å strikke hetta i mellomgrå farge.
Jeg gikk dessverre tom, men strikket videre i lys grå i stedet :)

Osloanorakkene er lengre bak. Smart til kjøligere dager :)

Det er flott å ha strikkeprosjekt å holde seg opptatt med når man må holde seg i ro.
Garnet til denne har ligget på vent litt - ferdig på ei uke.


Nytt boktips fra meg!

Boka "Et helt halvt år" fra Jojo Moyes leste jeg ferdig på kort tid.
Ei fantastisk og engasjerende bok. Man må bare lese mer og mer.
Kleenex-advarselen var på sin plass... Må leses!!! :)

Jeg holder nå på med ei digibok, "Mannen som ikke var morder" av Hjorth & Rosenfeldt. Det er krim og fenger også - om enn på en helt annen måte.


God mandag - ha ei flott ny uke! :)

8 kommentarer:

Kirsti sa...

Kjempefin! Likte så godt fargevalget og at de mørke stripene hadde ulike lengder. Denne skal jeg huske når sønnen min en dag skal få osloanorakk:) Håper ikke denne siger

Finnskoghuldra sa...

Så flott du har fått en dato så fort! :) Lykke til :)

Lekkert ble det med striper på Osloanorakken :)
Jeg har strikka en jeg også, men av en eller annen grunn når jeg skulle felle av hetta så ble den lagt bort... Fant det igjen her for en liten stund siden, og den er altfor liten.. Så jeg får vel strikke en ny da! ;)

Håper du får en koselig mandagskveld :)

Unknown sa...

Dette var en veldig fin Oslo-anorakk :) Helt enkel i to forskjellige grånyanser, men likevel så utrolig fin! Jeg har også strikket en osloanorakk til lillemor her, og den har holdt seg veldig godt i nepal! Den har nuppet seg litt, men så er den veldig mye brukt også. Tenker jeg snart må få en ny på pinnene :) Takk for inspirasjon!

❤ Kaia sa...

Den var helt nydelig :)
Du er så flink å strikke og hekle, jeg blir helt matt :)
Så godt at operasjonen blir tatt....
Det er så pyton å ha SÅ vont i ryggen, og over så lang tid, så hadde det nok "klikket" for meg...
Masse lykke til :)

Klem fra Kaia

Lisbeth sa...

Så godt at du har fått dato for operasjon!! Det skal bli godt å få dette overstått.
Så fin genser du har strikket, jeg liker godt Oslo anorakken, men har liksom ikke kommet i gang med den enda.....
Et helt halvt år er bare helt nydelig :) Tørket mer enn en tåre for å si det slik ;)
Ønsker deg en deilig helg! Klem fra meg til deg :)

Desirée sa...

Kjempefin osloanorakk! Har også strikket den i Nepal, godt garn:)

God helg!
Klem fra nord :)

Anonym sa...

Hei.

Veldig fin genser! Har tenkt å strikke denne sjølv, men helst utan hette. Eg slit med å finna oppskrift! Kvar kan eg få tak i oppskrifta du har brukt til denne?
Mvh Silje :)

Eli Kristin Magnussen sa...

Hei anonym! :) Tusen takk for hilsen. Beklager sent svar, men denne hadde lagt seg til godkjenning siden det er et eldre innlegg.

Det er www.pickles.no sin oppskrift "Osloanorakken". Det er mange som har strikket denne uten hette - de har laget sin egen variant av hals. Tror ikke det er egen standardoppskrift for Osloanorakk uten hette.

Selv har jeg vel kun strikket Osloanorakken med hette i flere ulike str og varianter. Et supert plagg - men den er sikkert helt topp uten den hetta på mange måter også :D

Ha en fin dag! :)

mvh
Eli Kristin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...