mandag 26. januar 2015

Bålkaffe på Klavelandet! :)

Kaffi på bål ute i naturen... Smaker ekstra godt ^_^



To timer på jobb, hjem for å hvile... og så klar for tur i skauen.
Dagens ferd gikk til gapahuken på Klavelandet. Litt ustabilt vær, men sola skinte da jeg dro ut. 

Du finner mer info om selve turen der. 

Planen i dag var at jeg for første gang skulle lage kaffe på bål på nye kjelen min. 
Jepp, skikkelig lavterskel friluftsliv her. En gang må bli den første, hihi.
Jeg er ikke vant til sånt fra oppveksten og eneste kokekaffien fra bål har jeg hittil fått av turvenner.
Vanligvis har jeg hatt medbrakt varm kaffi/drikke. Bål har jeg fyrt opp før og liker det. :P

Beklager - i overkant mange bilder av B Å L i dag.
I overkant storfornøyd med bål, kaffi, tur og i det hele tatt en super turopplevelse. 

Jeg gikk turen fra parkering til gapahuken på 30 minutter.
Det var sol og fint, men vått og sleipt i løypa. 
Jeg så det var tunge skyer, så noe var på gang.



Min nye kaffekjele - fra Eagles Products


Full fyr, kaffe på gang...og stor gapahuk med tett tak. Gjorde seg under de voldsomme haglebyene.
#lifeinnorway :))

Eagle bålkjele 1,5 L fra Eagle Products - kjøpt hos Skitt fiske på nett.
Fingerkopp i tre m/gravering - kjøpt lokalt hos Storoien.no 

Stas med skikkelig turutstyr :D


Så åpnet himmelen slusene - det haglet nesten til jeg var tilbake i bilen ^_^


Husk å signere i turboka i den grønne postkassa inni gapahuken!:P


Gapahuken på Klavelandet - klar for retur i med hagl trommende over meg :)


Bilderas også fra returen


Det er mange fine "motiv" å se på tur.... ^_^


Herlig tur i skog og mark. Takk for følget :D

Ha ei flott ny uke!!! ;)

4 kommentarer:

Fjällripan sa...

Sååå mysiga bilder! Det finns ju inget bättre att sitta vid elden, koka kaffe och bara njuta...

Längtar ut efter helgens nattjobb...:)

Bundingen sa...

Artig å se turutstyr i bruk! Alltid kjekt med bål, og bålkaffen smaker ekstra godt. Artig med mange bilder! Fine er de også!

Fortsatt god tirsdag fra Ingunn som har gått på ski på jordet i dag.

Lisbeth sa...

Så flotte bilder :) Deilig å komme seg ut på tur! Du er flink til å komme deg av sted :)

Made by KKann sa...

Såååå herlig - vettu jeg lager ikke ofte bål eller kaffi ute jeg heller - selv om jeg er mye på tur - så takk for inspirasjon - skal kjøpe meg kjele og ved så jeg har til neste tur.

Ha en finfin onsdag.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...