fredag 24. april 2015

Nærtur: Fagerdalen med vesla ♡

Vesla studerer kongler i Fagerdalen :))


Vesla var hjemme med meg i dag. Kos, avslapping og så fikk hun luftet mora si ^_^
Vi tok oss en liten tur til Fagerdalen. Det er andre gang vi er der, men nå sjekket vi ut litt mer.
Jeg hadde kamera på slep og knipset litt. Hun var min turguide og bestemte løypene - og passet på meg ♡

Ryggen har ikke vært bra siden turen til Middagsnipa....
Det verker, jeg er stiv og støl, sliter med sokker og å plukke opp ting...
Håper så inderlig at det gir seg. Så ikke den der komme, siden formen har vært utrolig bra siste tiden. 
Nok syting, får gjøre det beste ut av det og pleie kroppen bedre.
Tur i skauen har jeg klokketro på - nesten uansett form og tilstand ;)

Herlig når ungene vil ut i skogen på tur. Vi pakket en liten sekk og dro avgårde.
Været har vært "løye" i dag. Alt fra snø, hagl, regn, sol, vind, smålummert...!


Vi startet turen i Fagerdalen fra en liten avstikker fra Dyreholtvegen i bydelen Krokane.
Vi bor i et annet område og benytter derfor ikke dette stedet.
Kjekt med litt ukjente turløyper så lokalt som dette :)

Vesla fikk en "telefon" i det vi skulle begynne å gå, så hun pratet i veg.
Måtte bare knipse henne - det der har hun ikke fra meg.
Jeg prater aldri i telefonen på tur. Den er kun til bildebruk++ ^_^


Det ble ei lita pause på en av "toppene" skogen.
Smoothie til hver og en Stratos på deling. 3 biter til sjefen og 2 til ho mor ^_^


Vi gikk til enden av løypa og fant to skilt.
Hovedstien i Fagerdalen var ikke lang, men der var mange små stier.
Området er flittig brukt av både skole og barnehage som ligger i nærheten.

Vi fulgte løypa fra Tursti og opp bakken til Krokåsen også.
Og inn i skauen på returen igjen.

Skiltet "Fagerdalen" stod på andre enden av turstien. Vi gikk litt på kryss og tvers på småstiene.

Vesla plukket mange skatter med seg. 


Bilder fra "toppen" over Dyreholtvegen.
Ser over Krokane og mot skipsverftet Westcon midt i bildet.


Kjekt med en luftetur. Godt det er helg og alle samlet.
Nyt den :D

1 kommentar:

Lisbeth sa...

Ser at dere to koser seg i hverandres selskap :) Håper formen straks blir bedre :) God helg! Klem

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...