mandag 11. januar 2016

Nisselue m/dusk ♡

Lang nisselue m/dusk til julen 2015


Det er ikke all strikk fra 2015 jeg har "rukket" å legge ut ennå. 
I hovedskap skyldes det lite/dårlig dagslys.. og kanskje latskap...
Er det dagslys og finere vær, så betyr det at jeg har fri... og heller tar en tur, hihi.

Vesla overtok Jr sin nisselue, så han måtte få seg ny.
Kjekt når de kan gå i arv de luene der. Super passform på dem.

Den ble brukt mye i desember måned. 
Dette er tredje luen jeg har strikket etter samme mønster.



Oppskrift: To vrange sin lue til nissen
Garn: Drops merino extra fine, 3 nøster
Kjøpt på lokale garnbutikken, Garn- og Brukskunst i Florø.
Pinner: 3,5mm og 4mm
Str: Barn ca 10 år

Nå husker jeg ikke hvor mange masker jeg la opp.... 
Det var mer enn de 100 m som stod i oppskriften.
Den størrelsen passer til min 5-åring.

Denne lua satt som et skudd på min snart 9-åring ^_^

De to tidligere versjonene ser du her og her
Vesla overtok Jr sin nisselue og den ble også flittig brukt i desember/januar i år.
Her ser du den på tur ^_^


Kommer et par innlegg med strikk fra 2015 til.
Sååå skal jeg ta årskavalkaden med oversikt. 
Gleder meg litt, spennende å se hva som faktisk ble laget.

Nyt ettermiddagen! ;)

1 kommentar:

Berit sa...

Så fine nisseluer, det er jo klart at begge må ha!
Barnebarna mine brukte også sine i hele desember :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...