søndag 28. mai 2017

Ettermiddagstur til Hatlesetnipa (583 moh)

Hatlesetnipa 583 (moh)

Været var skiftende, men jeg tok sjansen på en liten fjelltur.
Turen på Hatlesetnipa fra Grov er en av mine favoritter.
Jeg var rimelig rastløs i dag og fikk nærmest beskjed om å stikke til fjells for å lufte meg :D
Jeg var ikke noe vanskelig å be ^_^

Det regnet på veg innover, men det var opplett da jeg parkerte.
Og kun sol og blå himmel resten av turen. Nesten for varmt - hele 18'C.

Flott utsikt utover mot Florø - sett på veg oppover mot Fløgen (468 moh)


DNT SjekkUt på Hatlesetnipa (583 moh)

Flott å nyte 360' utsikt fra toppen.
Bare se landskapet :))

Panoramabilde fra Hatlesetnipa (583 moh)
Panoramabilde fra Hatlesetnipa (583 moh)

Ulikt terreng i ulike retninger. Mange fine turmål i sikte.

Utsikt mot Nordalsfjorden
Utsikt mot Nordalsfjorden
Utsikt mot Nordalsfjorden
Varden med postkasse & turbok og et rimelig ødelagt navneskilt ^_^

Jeg gikk bort til motsatt ende på Hatlesetnipa i forhold til varden ovenfor her.
Der er det utsikt over Eikefjorden. Og fin-fine steinvarder på rekke og rad.

Utsikt ut Eikefjorden mot Florø og øyene utenfor
Innover Eikefjorden - du ser varden på Strandanipa som "stikker ut" til venstre i bildet.
Og sentrum av Eikefjord innerst i fjorden.

På tide å stikke hjem igjen ;)

På veg ned igjen - ser Nordalsfjorden gjennom skaret nedenfor varden på Hatlesetnipa

På returen stakk jeg utom varden på Fløgen.

Varden på Fløgen (468 moh)

En fin søndagstur på Hatlesetnipa :)


Turens varighet ca 2 timer og 6 minutter (pause inkludert)
Ca 6,37 km gått, t/r
Maks høyde var på 573 moh
Ca 560 m oppstigning
Ca 565 m nedstigning


Fin søndagskveld! :D

1 kommentar:

Made by KKann sa...

Flotte bilder fra flott tur - herlig å se at du stadig er oppe i fjellene.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...