lørdag 10. november 2018

Tantestrikk: Trestripagenser barn 💙

Trestripagenser til nevøen strikket i DSA sterk

I oktober prøvde jeg å slanke litt rester med DSA Sterk.
Et perferkt garn til luer, sokker, gensere og mer.
Jeg tenkte at oppskriften fra Gutten og strikkemor måtte være toppers til restegarn.

Vel, jeg startet friskt og fikk strikket opp det jeg hadde av marine og grå fra beholdningen.
Dessverre hadde jeg bare kitt og rosa i mange nøster. Det passset hverken til gutten eller de andre fargene.

Garnbutikken fikk derfor redusert sitt lager i turkis med 4 nøster.
Jeg sitter nå med overskudd på 1 1/2 nøste turkis igjen... Jaja, nesten i null igjen da 😂

En lett, men lun strikkagenser til vesle nevøen min :)

Oppskrift: Trestripagenser barn 

Garn: DSA Sterk - den grå og den marine fargen er fra restelageret.
Supplerte 2,5 nøster fra lokale garnbutikken #886 turkis melert

Pinner: 3 og 3,5mm
Str: 4 år til sjarmen på 3 år

Enkel passform - og like fin om du strikker den med tre striper, mønster eller ensfarget.
Kan iallfall anbefale sterk til trestripagenseren ;)

Vel. Genseren ble strikket i oktober og nevøen har tatt den i bruk for lengst 💙

Prøvde med noen bilder utendørs, men vinden ble for sterk ^_^

Ha ei fin helg! :)

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...