onsdag 11. september 2013

Marius-lue ✪

Marius-lue til eldste sønn

Denne luen ble strikket i hemmelighet. 
Det vil si, det er jo ikke så mye eldste sønn sitter sammen med meg på kveldstid, thihi. 
Han er mye på trening og med venner, så dermed er det ikke så vanskelig å holde pågående spøt hemmelig ;)

Lua skal passe til ei jakke han får på bursdagen sin. 
Fargene stemte ganske så ok, så jeg håper begge deler blir flittig brukt til vinteren.

Jeg var på den lokale garnbutikken. 
Den lyse blåfargen var klar, så fant jeg den mørke men manglet kontrastfarge... 
Etter gode råd fra innehaver og en annen blid kunde endte jeg på oransje. 
Litt i stuss med det samme, men tok sjansen og angrer intet. Me like! :)


Oppskrift: Marius-lue str herre fra Marius Strikkebok
Garn: Sandnes Smart #6733 og #6355 samt Dalegarn Falk #3609
Pinner: 3 og 3 1/2 mm


For en gangs skyld har jeg dampet plagget før bildene ble knipset.
Det gjorde jeg i full fart på trappa i kveld.


Vel, det er bursdag i huset i morgen.
Lua blir gitt som gave sammen med det andre.
Kan håpe at han lar meg avfotografere ham i ny Marius-lue? :)
Da tar jeg straks kveld.
Kos deg!

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...