onsdag 1. mai 2019

Avsluttet april med solnedgang fra Brandsøyåsen

Solnedgang over Florø - sett fra varden på Brandsøyåsen

Takk april - for en måned. Nydelig vær og mange flotte opplevelser utendørs.
Det fine været har økt interesser for uteliv og fjellturer for folk flest ser det ut til.
Det har iallfall vært "masseutflukt" i fjellene nær her.
Og der til har jeg fått mange henvendelser fra kjente og ukjente om fjellturer.
Noen planlegger turer og vil ha mer info enn det som står i løypebeskrivelser på Ut.no.
Andre er usikre på om de skal tørre og spør om råd før de legger ut.
Noen er i fjellet og søker råd om hvor de skal ta veien videre - spesielt om det er dårlig sti eller umerket løype.
Bloggen og innlegg fra tidligere turer brukes flittig selv om jeg har stoppet å blogge.
Dette gjør jo at jeg ser det er kjekt at bloggen kan hjelpe, inspirere og motivere til turer.
Og gjerne få folk ut på nye turer - og både alene og i kjekt turselskap for den del.

Jeg stoppet å blogge om fjellturer sommeren 2018. Det siste innlegget er vel fra en tur til Frishatten med barn.
Siden den gang har jeg gått mange flotte turer - mange turer som heller ikke er beskrevet i bloggen før.

Jeg syns det er kjekt at bloggen brukes som et hjelpemiddel og det var også derfor jeg startet å blogge til å begynne med.
Nå vurderer jeg sterkt å blogge om fjell, turer og opplevelser utendørs igjen.
Kanskje skal jeg starte med turinnlegg fra der jeg slapp...
Dersom tiden strekker til :P

Her er noen mobilbilder fra gårsdagens tur til Brandsøyåsen via Norefjellet med min kar.
En fin måte å avslutte turmåneden april her på kysten 🧡


Nydelig kveld - kortreise turlykke det her :D

Viktig å benytte DNT sin SjekkUt app der man kan :D

Nyt mai! :)



2 kommentarer:

Bundingen sa...

Veldig kjekt om du fortsetter med bloggen! Men så fint du gjør det med masse bilder og henvisninger så skjønner jeg det er tidkrevende. Veldig koselig da at andre får dra nytte av dine kunnskaper og informasjon. Å kunne inspirere andre til friluftsliv er veldig fint, så stå på om tida strekker til! Kjempefine bilder denne gangen også. Her har vi akkurat satt bort skia og funnet fram sykkelen.

Ønsker deg fine mai-dager!

Klem fra Ingunn

Liv Janne sa...

Veldig kjekt om du held fram med bloggen - men det tar litt tid, ja - og særleg om ein skal skrive gode turbeskrivelser! No synast eg generelt sett at det ligg mykje bra på ut.no og andre stader, så det er ikkje alltid det er nødvendig å skildre sjølve turen meir i detalj. Men litt bilete som kan gje litt meir inntrykk av turen er jo nyttig, og kanskje litt små praktiske detaljer som kan vere greie å ha med seg, eller supplement på beskrivelser der stien kan vere litt utydeleg. Eg prøver å halde liv i bloggen, men ser at eg ikkje rekk over med alt eg har lyst. Likevel ligg jo dei gamle innlegga der, og den er meir populær enn nokon gong. Og det er jo kjekt :) Men det er så mykje raskare å publisere kjapt på Instagram i staden! Og det er jo i alle fall der eg finn inspirasjon til nye turmål. Hadde vore kjekt om vi hadde fått til ein felles tur ein gong :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...