torsdag 28. november 2013

Lommetøfler til 3-åringen min! ♥

Lommetøfler eller nattsokker om du vil :)

Det har blitt noen lommetøfler til voksne i diverse farger i det siste.
Dette har vesla fått med seg og ønsket seg noen i svart!! Vanligvis er det bare rosa som gjelder der og svart garn hadde jeg ikke. Rosa var visst helt ok likevel :)


Det går med ca. 1 nøste til str 3-5 år.
Jeg har justert garn, pinner og lengde til vesla mi.
Garn: Safirgarn
Pinner: 3,5mm
Pynt: Heklet blomst

Oppdatering: 
Vesla mi bruker str 24/25 i sko.
Jeg kunne nok kuttet 4 masker - slik at man strikker over 18 m i stedet for 22 m :)

Strikk fram og tilbake på 2 pinner. Legg opp 5 m. Strikk 6 pinner rett.
Fortsett, men øk 1 m i begynnelsen av hver pinne til det er 22 m.
På neste pinne øker du i hver maske (fremste og bakerste maskeledd) til 44 m.
Strikk videre ca 38 omg 2 r og 2 vr.
Strikk så 2 og 2 sammen til det er 22 m.
Fortsett med å felle 1 m i begynnelsen av hver pinne til det er igjen 5 m.
Strikk 6 pinner rett og fell.
Brett arbeidet og sy sammen de smale remsene og sidene på vrangbordstrikken.
Den ser nå ut som ei lita veske, men er veldig tøyelig og passer godt på foten.

...ser at jeg må jobbe mer med den sammensyingen, må kunne gjøres bedre... ^_^
Kjapt prosjekt det her og det går av seg selv nesten.


Da tar jeg kvelden.. :)

3 kommentarer:

lena sa...

åhhhh så fine! Jeg liker best sokker selv, men lommetøfler til snuppa er jo genialt! Hvilken str bruker hun din i sko? Tror jeg kommer til å låne mønsteret ditt:)

Desirée sa...

Så søte de var da! Det er jo kjempesmart å lage slike til ungene også :)

Ønsker deg en herlig advent!

Klem fra nord :)

Anne sa...

Næmen så skjønne de var! Takk for deling av oppskrift :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...