onsdag 17. juni 2015

Fotoprops: Bleiebukse

Bleiebukse i Drops Eskimo


Vesle nevøen min fikk seg ei bleiebukse også. 
Denne har imidlertid ikke noe funksjon - bortsett fra at den er kjempesøt på en pitteliten baby.
Den er rett og slett ikke egnet til noe annet enn som fotoprops under fotografering, hihi... :)


Oppskrift: Fritt etter bilder av bleiebukse
Garn: 2 nøster Drops Eskimo
Pinner: 5mm
Tilbehør: Ugleknapp i tre

Garn og knapp kjøpt på den supre lokale garnbutikken, Garn- og brukskunst. 


Bleiebuksa er populær og det finnes mange bilder på Instagram - og iallfall om man googler det på nett.
Etter at jeg hadde strikket denne fant jeg selvfølgelig oppskrift i den siste strikkeboka jeg kjøpte inn... :o
Fortsatt ikke tatt i bruk, kanskje på tide, hihi.. Mye flott der :)

Om jeg sammenligner bleiebuksa jeg strikket her med den som er avbildet i boka,
så er min versjon litt smalere der man skal sy sammen. Det er også laget knappehull etter den oppskriften.
Det har ikke jeg - min er bare sydd sammen og det duger det også... ^_^

PS - boka jeg henviser til er "Strikk til smårollinger i str 0-6 år" av Eli Østgård & Mette Harbo.


Tusen takk til alle snille som legger igjen herlige kommentarerer i bloggen min.
Ser frem til mange bloggbesøk til dere også :)

Ha en flott uke videre! :)

4 kommentarer:

Ruths datter sa...

Artig bukse ja. Får håpe den ikke klør da.
Klem

Strikkepause sa...

Kjempe søt. Det blir sikkert noen fine bilder.

Bundingen sa...

Bleiebukser i ull var vel aktuelt den tida det var vanlig med tøybleier.
Nå er det vel mest til "pynt", men det duger det også. Sikkert morsom å strikke også.
Håper det går framover med deg. All mulig god bedring fra meg.
Her er sommeren på vei, endelig. Ikke særlig varmt, men sola skinner, og jeg er optimist.

Riktig god helg!

Klem fra Ingunn, fremdeles ved havet.

Lisbeth sa...

Ja, denne er supersøt :)
Har strikket den til prinsen som er ventet en av dagene :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...