mandag 30. mai 2016

Tora-pannebånd til 2 bursdagsjenter :)

Pannebåndene - rykende ferske av pinnene like før bursdagsfeiring ^_^


Jr ble invitert i nok en stor bursdagsfeiring i klassen.
Denne gang var det 5 stk som inviterte til Bowlingbursdag. 
To av de var jenter, så da var det bare å følge opp tradisjonen med Tora-pannebånd til dem.
Jr bestemte hvem av dem som skulle få hvilken farge fra Lima-garnlageret mitt. Fikk plutselig påfyll i mai ^-¨



Oppskrift: Tora-pannebånd fra Klompelompe-boka "Strikk til baby, barn og voksen"
Garn: Mindre enn 1 nøste Drops Lima per pannebånd m/icord-snor.
De ble laget i fargene #4088 og  #6273
Pinner: 4mm
Str: 4-10 år

Icord-snorene er ca 85 cm lengde. Jeg bruker strikkemølle til å lage disse, puh.. ;)

Denne gang var det Jr som måtte trå til og lage begge snorene.
Jeg strikket for harde livet for å få de ferdige i tide. Rakk det med 20 min før bursdag, hihi!
Startet så vidt på det lilla på torsdag kveld og strikket over 1 1/2 pannebånd lørdag.
Mønsteret sitter i fingrene, så det går kjapt unna.

Ha ei super uke!

3 kommentarer:

Made by KKann sa...

Det er bare en ting å si - WOW - hvor mange slike har du strikket??

Bundingen sa...

Koselige presanger og morsomme å strikke!
Tenker bursdagsjentene ble glade....
Jeg har bakt flatbrød i dag. Koselig arbeid i regnværet. Har en porsjon igjen, men gikk tom for bygg-mel og skumma-meld. Mannen ble satt på saken på tur heim fra jobb. Så kan jeg lese blogger i mellomtida.

Ha ei strålende uke!

Klem

Lisbeth sa...

Kjempefine gaver å få :) Herlige farger!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...