mandag 18. juli 2016

Pickles: Enkel tunika

Lun og god enkel tunika til ikke så varme sommerdager ^_^


Ikke så mye som minner om sommer i dag, så jeg starter med et innlegg av strikk i dobbel tråd :)
Det har vært fullstendig ferietid. Jeg har ikke vært pålogget en PC på over 3 uker.
Jeg har ikke vært innom egen eller andres blogger, lest noe særlig på nett eller vært aktiv med unntak for instagram...
Herlig å koble seg ut fra det meste - var nok innom facebook daglig, men gikk glipp av mye. Heldigvis! :D



Jeg strikket en enkel tunika til vesla mi før ferien.
Den fikk ligge i fred til vi kom tilbake fra ferie og fine opplevelser.

En kjapp fotosessien på ny platting en tidlig morgen - mellom regnbyene ^_^
Hun syns den er litt "tung", men nå er hun vant til å ha på seg florlette sommerkjoler og badetøy..
Her hjemme var det bare å kle på seg litt lunere klær. Denne tunikaen passet sånn sett helt topp!


Det var travle uker før sommerferien, men denne enkle tunikaen ble til mellom slagene.
Det er enkel strikk og ei veldig lettfattelig oppskrift, så det krever ikke så mye oppmerksomhet.
Deilig avkobling fra alt annet.
Tunikaen er kanskje litt mer kjole akkurat nå, så blir den tunika - og til slutt ender den som vest.
Et herlig plagg som "vokser" med barnet.

Veldig kjekt å strikke noe blått til snuppa. Marine er så fint - passer til det meste.



Garn: 7 nøster Pickles Pure Thin Alpaca #AZ1667 
og 4 nøster Pickles Thin Organic Cotton #AS0 07, begge i mørk blå farge
Pinner: 5,5mm
Krok: 4,5mm 
Str: 8-9 år (til min snart 6-åring)

Tilbehør: 2 knapper fra knappeboksen

Tunikaen ble strikket i noe som normalt vil være altfor stor størrelse til snuppa mi.
Elsker Pickles sine design, men jeg syns de ofte er små i størrelsen. 
Denne er litt stor,  men ikke verre enn at den kan brukes nå - og i lang tid fremover :)


Jeg holder nå på med en Mariusgenser med rundfelling til eldste sønn.
Spennende prosjekt - som mottaker ikke vet om. Ennå iallfall.
Får se om den faller i smak. Jeg er spent på om den blir for varm eller kommer til å "klø",
blir for stor eller som planlagt - vil sitte som et skudd! :P



Boktips

Jeg leste "Mørke hjerter" av Hanne Kristin Rohde i ferien.
Kan virkelig anbefales! 


Jeg leser nå boka "Perlen som sprengte skjellet" av Nadia Hashimi.
Det er ei sterk bok om kvinnelivet i Afghanistan fra 1990-tallet og frem til nå.
Vi har det jammen godt i Norge.... 

Digiboka "Vi ba aldri om vinger" av Vanessa Diffenbaugh ligger på vent enn så lenge.


3 uker med deilig ferie gjorde utrolig godt. Fikk lagt inn bilder på harddisken i går,
så må gå gjennom litt fra noen uker med mange folk og mye moro og kjekke opplevelser i inn- og utland.
Får se om det blir noe mimring av ferieminner i bloggen i løpet av uken ;)

Tusen takk for kjekke kommentarer og besøk i denne "stille" perioden i bloggen.
Jeg har mange kjekke jeg skal ta kikke innom nå. Plutselig har du en hilsen fra meg ;)

Ha ei herlig uke! :D

3 kommentarer:

Birtes tur- og ideblogg sa...

Hei kjære du, Modellen er nydelig. Kjolen og fargen likte jeg kjempegodt. At du ikke har vært innom nettet på 3 uker applauderer jeg. Tenker ofte jeg skulle gjort det samme.. Hanne-Roede boken har jeg lest. Den er god. Og boken "perlen som sprengte skjellet" er notert. Ferien starter til helgen og jeg er superveldig klar. Nå håper jeg virkelig at sommerregnet snart blir erstattet av sommersol. Ønsker deg en fin uke videre med en klem fra meg til deg

Berit sa...

Så fin tunika som passet godt til den nydelige modellen :)

Made by KKann sa...

Nydelig kjole - og nydelig jente - som blir så stor.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...