søndag 30. oktober 2016

Flere Tora-pannebånd på lur. Og boktips!

4 stk Tora pannebånd = 4 smågaver på lur

Nytt skoleår er godt i gang og bursdagsfeiringer like så.
Alle jentene i klassen til Jr har nok fått hver sitt Tora pannebånd i gave.
Nå er vesla skolejente og disse er perfekte smågaver å gi bort.
Det er bestemt i klassen at det kun skal gis gaver med verdi 50 kr.
Vi gir Tora-pannebånd innpakket i cellofan og papirposer. Om jeg har på lur eller har tid til å lage.

Vel. Det var planen med disse 4 pannebåndene.
Vesla mi har allerede sikret seg to til av dem - det i grått og det i plommerødt.
For det har hun ikke fra før... Neivel :P

Jeg har siden disse bildene ble tatt, strikket opp to til. Og det blir vel noen flere kanskje.


Oppskrift: Tora-pannebånd fra Klompelompe-boka "Strikk til baby, barn og voksen"
Garn:  Fra garnlageret - Drops Lima i ulike farger,
Lys rosa, rosa, lys grå og plommerød.

Pinner: 4mm
Str: 4-10 år

PS - icordbåndene er ca 90 cm lange og laget med en strikkemølle ;)

Tora-pannebånd av Drops Lima

Vi har hatt en absolutt fantastisk oktober.
Det har gitt mye fantastisk flott tid utendørs, mange fine turer og opplevelser.
Og fint lite tid til strikking og lesing. Man må bare nyte go'været når det er her.
Det ble nesten slitsomt å måtte nyte det til fulle over så mange uker, hihi.
Vi vestlendinger er vant til skiftende og heller vått og forblåst vær i disse tider.
Derfor hadde vi ikke samvittighet til å la være å bruke de mulighetene som det fine været gav.
Hus og hjem stod på hodet og inneaktiviteter ble prioritert bort enn så lenge.

Da uværet kom for noen dager siden var det ubeskrivelig deilig å kjenne på VÆRET igjen,
kose seg inne og se på uværet utenfor, hihi. Og litt trist.. Det var så tørt og fint i fjellet nå :)
Litt regn eller vind er uansett ikke noe hinder for uteaktiviteter fremover :D


L E S E T I D

Lesestoffet mitt for tiden. Jeg leser på Blomstenes hemmelige språk nå.
Paris for èn ligger fint på vent ei lita stund til.

Blomstenes hemmelige språk av Vanessa Diffenbauch


Paris for èn av Jojo Moyes


Har du noen boktips til meg? Alltid kjekt å lese bøker og rette sesongen for det er nå.

Ha en fin søndag. En time ekstra å nyte den på takket være vintertid ^_^

4 kommentarer:

Bundingen sa...

Lekre Tora-pannebånd! Supre presanger, for hvem ønsker seg ikke et slikt?
Tror jeg må strikke noen flere selv, men akkurat nå går det i Denversokker til julemarkedet i slutten av november.
Så fint at dere er enige om pris på gaver. Det kan fort bli for mye av det gode. Artig at Vesla sikrer seg flere. Må være kjekt for deg også.....
Leste Et helt halvt år og Etter deg på ferie, men etter det har det vært bråstopp.

Fortsatt god søndag!

Klem fra Ingunn

Birtes tur- og idéblogg sa...

Hei kjære du produktive kvinne! Kjempefine pannebånd.
Jeg leser " kjemp for alt du har kjært" av Hanne Kristin Rohde. Dette er en inspirasjonskilde. Tidligere har jeg lest krim av samme forfatter. Hun skriver veldig godt.
Denne søndagen er brukt på en fjelltur og mange timer i go-stolen med denne boken. En deilig søndag

Barwitzki sa...

Herlige pannebånder har du produsere... god ide... super farger. Hvordan gjør du den vakre snor? Her heter det "Strickliesel" og buker mange tid.
Takk for bokanbefaling. Jojo Moyes jeg leser veldig gjerne. Men Vanessa Diffenbaugh jeg har aldri lest... og jeg fant boken på tysk :-))
Jeg hadde lest med barnebarn - 10 år - Rick Riordan Percy Jackson :-))),
Guillaume Musso jeg leste boken"L'instant présent" 2015. Og jeg leste
sommerroman fra Jenny Colgan "The Little Beach Street Bakery" 2014 en
av slappe :-)) bok. Denne søndagen vi hadde solen... endelig... god tur
ute var... God kveld. Klem fra Viola

Made by KKann sa...

Flotte pannebånd - ypperlige som gaver - heldige de som får så fine gaver. Og du - det var lurt - å begrense gavebeløpet til 50.-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...