onsdag 1. februar 2017

Emblagenseren 💖

Strikk i bruk - Emblagenseren varmer vesla på veg oppover på Tjofjellet i dag! :)

Emblagenseren falt jeg for straks jeg så den, men det gikk ei tid før jeg kjøpte oppskriften.
Det gikk enda litt tid før den kom på pinnene, for jeg måtte bare først.. ^_^
Syns den er så fin med de trærne og det nydelige mønsteret i det hele tatt.
Emblamønsteret er forresten skikkelig poppis i alle varianter nå.
Litt gøy å se så mye fint og variert i plagg og fargekomboer basert på samme mønster.

Grønt er merkelig nok en farge jeg sjelden strikker i. Det er jo fint.
Siden ett av alternativene i oppskriften var i grønn-nyanser, så måtte det testes.
Det er alltid kjekt å bryte fargeskalaen i garderoben, så nå har vesla fått seg grønn genser.
Vel - iallfall litt. Store deler av genseren er i hvitt, så jeg er kanskje mer skeptisk til det.
Barnegenser og hvit, hmmm... :) Hun er ei aktiv jente, men klær skal brukes.
Tvi tvi for at det går bra (med genseren, haha) ! :D


Nydelige Emblagenseren strikket i DSA Sterk til vesla mi 💖

Burde vel kanskje ikke legge ut genseren før den er dampet, men sånn blir det av og til.
Lite tid, dårlig dagslys og full fart. Kjapp knipsing mellom slagene.
Får heller oppdatere innlegget i etterkant med bilde av vesla med genseren på. Utendørs :)



Garn: DSA Sterk - 5 nøster hvit #851, 2 nøster grønn #2 og 1 nøste lys grønn #849
Pinner: 3 og 3,5mm
Str: 8 år til min 6-åring


Fin helg videre! ;)

1 kommentar:

Bundingen sa...

Fine Vesla i ny genser på tur! Bedre blir det ikke. Jeg liker også genseren, og hun kler den fantastisk godt.
Her har det snødd litt, men det laver ikke ned akkurat. Lever i håpet og strikker imens.

God søndagskveld og ny uke fra Ingunn

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...