søndag 8. april 2018

Jubelgenser

En allerede godt brukt jubelgenser til vesla mi 💗💖

HipWool fra HipKnitShop er deilig og helt kløfritt garn.
Det er 100% Peruviansk ull. Vesla mi elsker luene strikket i samme garn.

Jeg tenkte jeg skulle overraske henne med dette sukkertøyet av en genser.
Klarte det nesten - hun digger strikk, garn og utstyr og fant de fargerike nøstene før plagget var ferdig.

Det var godkjenning ved første blikk.
Jeg hadde ikke før felt av og festet alle trådene før jenta og genser forsvant utendørs ^_^

Genseren ble startet i begynnelsen av påsken og det gikk radig unna på store pinner og lett mønster.
Den ble derfor med og ble brukt både mens hun stod alpint og ellers til kos i påskeferien :)


Oppskrift: Jubelgenser barn garnpakke fra HipKnitShop
Garn: HipWool fra HipKnitShop
5 nøster i fargen "Very berry red", 2 nøster "Dusty candyfloss pink" og 2 nøster "Hubba bubba pink"
Pinner: 4mm og 5,5mm
Str: 10 år

Jeg kjøpte dette som er garnpakke og ermene ble holdt i samme farge som hovedfargen.
Jeg har igjen nesten 1 1/2 nøste rød, litt over 1 nøste lyserosa og nesten 1 nøste rosa.
Hva skal jeg lage av det....? *tenke ut noe lurt*

Superfin og enkel, stor & god, varm og kløfri...
En helt tipp topp genser til ei snuppe som elsker varme strikkeplagg som ikke klør - og å være utendørs.

En kjapp fotoshoot tatt på verandaen på hotellet i påsken.
Sola var sterk tidlig på morningen - og vi var klar for slalom og full dag i alpinbakken her :D


Genseren har vært i bruk så å si daglig siden den ble ferdig.
Kjempekjekt for ei strikkeglad mamma 💕


Ha ei fin uke! :D

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...