fredag 6. april 2018

Enda flere myke baggyluer

Herlige myke baggyluer i Drops air 

Disse luene er veldig kjapp og kjekk strikk mellom andre plagg og gjøremål.
I påsken var det  nydelig vær og vi var hjemme i første del.
Fikk gjort mye både ute og inne - og til og med strikketid. 

Jeg tok blant annet for meg restene av garnet Drops air som jeg hadde mange enkeltnøster av fra ulike parti.
Nå har jeg vel bare 2-3 enkeltnøster igjen - og litt rester etter hver av disse luene også.
Får se hva det skal bli for noe. Går i samme fargetoner alle samme - tre duser farger.

Jeg strikket forresten 3 myke baggyluer i mars, se innlegget her om du vil.

Her kommer en liten fotoshoot fra påsken av luer pyntet med vesla sin siste påskepynt 💛


Oppskrift: Myk baggylue - gratisoppskrift hos Marthe Olsen på Ravelry
Garn: Rester av Drops Air i fargene #03 perlegrå#08 lyserosa og #18 isblå
Pinner: 4mm og 5,5mm
Str: One size voksen

Det stod pinner 4,5mm i oppskriften, men det fant jeg ikke. Så da ble det 4mm.
Fulgt oppskriften ellers. Garnet er rester etter en del Tirilgensere de siste månedene.
Det går mindre enn et nøste per lue om du følger oppskriften.

Vil du ha den mer baggy, så strikk den litt lenger! ;)

Disse luene går til hver mottaker som har fått Tirilgenser fra meg. 
Da matcher luen den genseren med samme farge - og jeg rydder unna ensomme nøster fra lageret.
Det er jo bare vinn-vinn for alle? 😊

Myke baggyluer i Drops air

Disse luene liker jeg utrolig godt. Faktisk så godt at jeg har strikket en til meg selv i isblå.
Og jeg er kresen på luer altså. Har bare en 2-3 favoritter som blir brukt fra luelageret mitt.
Denne sitter passe fast/løst, klør ikke og ser heller ikke ut som ei badehette på meg 😂
Dere med langt hår har en stor fordel når det gjelder bruk av luer der!!

Sol og varme i påsken gav meg assosiasjoner til en snarlig vår...
.... og var innom hagesenteret et par ganger... :)

God helg! 

2 kommentarer:

Line Kristine sa...

Å, de ser så myke og gode ut! :) Takk for link til oppskriften. Ikke umulig at den må testes ut. Også så søt påskepynt dere har, da! Koselig med sånne kunstverk fra barnehender :)

Bundingen sa...

Alt du rekker! Jeg lar meg imponere. Fine luer igjen! Favorittluene strikker vi om og om igjen. Disse er nok et bevis på at det enkleste er det beste.

Her er det grått og vått i dag, snø, sludd, regn. Men ikke verre enn at jeg fikk gått meg en tur på formiddag. Så ikke et menneske, men bare biler på vei ned fra fjellet antakelig. Det er meldt mildvær framover, men kan ikke si at jeg liker det. Tar gjerne noen flere skiturer........


Fortsatt god søndag fra Ingunn

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...